Çin’in basın ve yayın İdaresinin, oyun yapımcılara getirdiği yeni kurallar, geçen hafta büyük oyun yapımcılarının yatırımcılarının büyük kayıplara uğramasına neden olmasının arkasından, sektörü tam olarak desteklediğini söyleyerek 105 yeni çevrimiçi oyunu onayladı. Onaylanan oyunlar arasında Tencent’in “Counter War: Future” ve NetEase’in “Firefly Assault” oyunları da var.
Çevrimiçi oyunlara yönelik kısıtlamalara yönelik taslak düzenlemeler, Tencent ve Netease gibi video oyunu üreticilerinin hisse fiyatlarının Cuma günü düşmesine ve on milyarlarca dolarlık kayba neden olmuştu. Cuma günü, Netease’in Nasdaq’ta işlem gören hisseleri %16,1 düşerken, Hong Kong’da işlem gören hisseleri %25 değer kaybetti. Tencent %12 düşüşle kapattı.
Yeni düzenlemeler arasında, çevrimiçi oyunların günlük girişler veya satın almalar için teşvikler sunmasının yasaklanması, kullanıcıların ne kadar şarj edebileceğini sınırlamak ve “irrasyonel tüketim davranışı” konusunda uyarılar vermek yer alıyor.
Çin Basın ve Yayın İdaresi, Pazartesi günü WeChat sosyal medya hesabında Çin Müzik ve Dijital Birliği Oyun Çalışma Komitesi tarafından verilen onayların “çevrimiçi oyun endüstrisinin refahını ve sağlıklı gelişimini destekleyen olumlu sinyaller” olduğunu belirten bir bildiri yayınladı.
Basın ve Yayın İdaresi, 2023 yılında 977’si yerli, 98’i ithal olmak üzere 1.075 oyun versiyon numarasının yayınlandığını söyledi. Ayrıca, yerel çevrimiçi oyun pazarının satış gelirinin 2023 yılında 300 milyar yuan’ı (42 milyar dolar) aştığını ve oyunları oynayan insan sayısının 668 milyona ulaştığını gösterdiğini söylediği “2023 Çin Oyun Endüstrisi Raporu”na da atıfta bulundu.
“Oyun Çalışma Komitesi, üye birimlerin bu fırsatı daha yüksek kaliteli ürünler piyasaya sürmek, çevrimiçi oyun endüstrisinin yüksek kaliteli gelişimini teşvik etmek ve kültürel refah ve kalkınmayı teşvik etmeye ve kültürel açıdan güçlü bir ülke inşa etmeye katkıda bulunmak için kullanmasını umuyor” dedi. .
2021’de düzenleyiciler, video oyunu bağımlılığı konusundaki endişelerini dile getirerek çocukların oyunlara ayırabileceği süreyi haftada yalnızca üç saatle sınırladı. Yeni video oyunlarının onayları yaklaşık sekiz ay süreyle askıya alındı, ancak tüm teknoloji endüstrisine yönelik daha geniş baskıların hafifletilmesiyle Nisan 2022’de yeniden başladı.