web analytics
Pazar, Haziran 28, 2026
No Result
View All Result
  • Giriş
Türk İnternet
  • Ana Sayfa
  • BİLİŞİM
  • e-TİCARET
  • INTERNET
  • TELEKOM
  • YENİ TEKNOLOJİLER
  • Hakkımızda
  • Kişisel Verilerin Korunması
    • Çerez Aydınlatma Metni
    • İlgili Kişi Başvuru Formu
No Result
View All Result
  • Ana Sayfa
  • BİLİŞİM
  • e-TİCARET
  • INTERNET
  • TELEKOM
  • YENİ TEKNOLOJİLER
  • Hakkımızda
  • Kişisel Verilerin Korunması
    • Çerez Aydınlatma Metni
    • İlgili Kişi Başvuru Formu
No Result
View All Result
Türk İnternet
No Result
View All Result
Ana Sayfa TELEKOM Operatörler

Devir Sonrası Ne olacak Yazıma Okuyucu Mektupları

Türk Telekom devri geçen hafta gerçekleşti ama sancıları daha uzunca bir süre sürecek gibi duruyor. Şirketin içinde ve dışında pek çok sorular var. Yine bu çerçevede, yayınladığım "Türk Telekom’un Devrinden Sonra Bizi Neler Bekliyor" başlıklı yazıma gelen yorumlara cevaplarımı vermek istiyorum.

Hakan Yerlikaya-Hakan Yerlikaya
21 Kasım 2005
-Operatörler
0
Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşLinkedin'de Paylaş

Bu yazı Özelleşen Türk Telekom’da Personelin Durumu başlıklı dosya kapsamındadır.

15/16.11.2005 tarihlerinde turk-internet.com’un bu sayfalarında yayınlanan “Türk Telekom’un Devrinden Sonra Bizi Neler Bekliyor” başlıklı 2 bölümlük yazım ile ilgili olarak okuyucularımdan bazı soru ve eleştiriler geldi. Bunlara yorum ve cevaplarım da şöyle;


    Sayın FaMeH;

    Yazımda Serbestleşmeden hiç bahsetmediğimi belirtmektesiniz. Bu yazının konusu Serbestleşme olmadığı için bahsedilmemiştir. Ancak 07.11.2005 tarihinde yayınlanan makalede ülkemizde “Serbestleşmenin Önündeki Engeller” konulu yazı yayınlanmış, kısa bir süre içinde ise yine ülkemizde “Serbestleşmenin Önündeki Avantajlar” başlıklı yazı yayınlanacaktır. Sorularınızın cevabını ayrıntılı olarak bu yazılarda görebilirsiniz.

    Sayın Kelaynak 20;

    Oger Telekom’un strateji hatası yaptığı konusunda tam olmasa da benzer düşünceler taşıdığımızı belirtmek isterim. Bence de Oger yetkilileri Türk Telekom personelinin önemli bir bölümünün nakle tabi olduğunu dikkate alarak bazı güvenilir kaynaklardan elde edeceği bilgilerle nakil sonrası Türk Telekom’u yönetebilecek kadrolarla temas kurması gerekirdi. Bizim düşüncemiz bu yönde olmakla birlikte yargı süreci sonuçlanmadan Oger’in böyle bir girişimde bulunmasının önünde engeller olup olmadığını bilmediğimiz için bu konudaki görüşlerinize tümüyle katılmam mümkün değil.

    1. madde olarak işaretlediğiniz düşünce önemli ölçüde doğru. Devrin ardından nakil hakkı bulunan personelin büyük çoğunluğunun Telekom’da kalmak istemedikleri, 150 günün çok uzun bir süreç olmadığını ve bu konuda kısa dönemde önlemler alınmasının gerektiğini, ancak Oger’in muhtemelen bu konularda bir projesinin olup olmadığını bilmediğimizi belirtmek isterim.
    2. sorunuzda bahsettiğiniz uzman kişilerin daha önce Genel Müdürlükte Şube Müdürlüğü, Daire ve Kurul Başkan Yardımcılığı, Başkanlık veya İl Müdürlüğü yapmış kişiler olarak algılıyorum. Belki yanılıyorum ama devlet memuru anlayışıyla yönetilen tüm kamu kurumlarında çoğu zaman üst makamlara getirilenlerin niteliklerine değil siyasi düşüncelerine bakılarak getirildiğini, şu anda sizin sözünü ettiğiniz kişilerin de muhtemelen bu kişiler olduğunu, bir zamanlar onlarında o tarihteki siyasi iktidarlara yakınlıkları ile bu koltuklara getirildiğini, dolaysıyla bahsettiniz kesimin içinde de bu Şirkete dinamizm kazandıracak yeterli uzmanların (İstisna olanları tenzih ediyorum) olmadığını düşünüyorum.
    3. Nakle tabi personelin büyük bölümünün başka kurumlara gitmesi hakinde geçici bir süre de olsa Şirkette başta Yönetim bazında, ardından mühendislik alanında bir zafiyete düşeceğini düşünüyorum. Çünkü nakillerden sonra Telekom’da kalacak personel kapsam içi personel olduğu ve bunlarında yardımcı hizmet elemanı, işçi, memur, teknisyen ve çok az sayıda (çalışırken 2 yıllık Yüksek okul bitiren) teknikerden oluştuğunu dikkate aldığımızda bu personelin Türk Telekom gibi dev bir işletmeyi sırtlayamayacakları tartışmasızdır. Temennim Türk Telekom’un yeni yönetiminin bu tehlikeyi sezerek çözümü için kolları sıvamış olmasıdır. Aksi bir düşünce hem ülkemiz, hem de Türk Telekom için onarılmaz hasarlara neden olabilir.

    Sayın Bendeniz 1;

    Yazının genel gidişi dolaysıyla Türk Telekom’dan naklen gidecek personelin diğer kurumlarda karşılaşması olası ikinci sınıf insan muamelesi üzerinde durulmuştur. Elbette kapsam içi personelin sorunları az değildir. Ancak, şunu belirtmek isterim ki özel sektörün etkili olacağı Türk Telekom A.Ş. kısa vadede işçi çıkarmanın mümkün olmadığını düşünüyorum. Çıkarılsa da bunların daha önce sözleşmeli veya kadrolu statüye tabi iken iş mevzuatına geçen personel olmayacağını düşünüyorum. Çünkü kalanların içinde en kalifiye olanlar yine de teknisyenler ve memur olanlardır. Pazarlama, muhasebe gibi alanlarda bu personele ihtiyaç duyulması kaçınılmazdır. Ayrıca; dünyada özelleşen Telekom şirketlerinde derhal personel çıkarılmasının pek sık rastlanan bir durum olmadığını düşünüyorum. Fakat buna rağmen kendini yetiştirmemekte, verimli çalışmamakta ısrarlı olanlar olduğu takdirde bunlarında işlerini kaybetmesinin ihtimal dahilinde olduğunu belirtmek isterim.

Etiketler: Yazar

Türk İnternet'ten buna benzer yazılar için bildirim almak ister misiniz?

ABONELİKTEN ÇIK
Hakan Yerlikaya

Hakan Yerlikaya

Lütfen yorum yapmak için giriş yapın.

GÜNLÜK BÜLTEN ABONELİĞİ

Aboneliğinizi onaylamak için gelen veya istenmeyen posta kutunuzu kontrol edin.

HAFTANIN ÖNE ÇIKANLARI

  • St. Petersburg Forumu, Rusya’nın Yeni Teknoloji Stratejisinin Sinyallerini Veriyor: Nadir Toprak Elementleri, Yapay Zeka, Yarı İletkenler ve Teknolojik Egemenlik
  • Türkiye Yapay Zeka Stratejisinde Yeni Dönem: Dijital Egemenlik Merkeze Yerleşti, Peki Bu Yeterli mi?
  • Teknoloji Girişimlerini İlgilendiren Yeni Düzenlemeler Yürürlükte
  • Washington Yapay Zekada Yavaşlatma Yerine Hızlanmayı Seçti: Yeni ABD Yapay Zeka Doktrini ve Riskleri
  • Dijital Dönüşüm ve Gazeteciliğin Küresel Krizi

HAFTANIN KELİMESİ

3GPP

3. Nesil Ortaklık Projesi (3GPP), dünya çapında çeşitli mobil (hücresel) ve telekomünikasyon standartlarını geliştiren ve sürdüren bir grup standart kuruluşudur.

3G ile birlikte kurulmuş ve telekom endüstrisinin Birleşmiş Milletleri diye tanımlanabilir. Sonraki nesiller için de standartları belirlemiştir.

Detayı için Wiki-Turk'e bakınız

İNTERNET HIZI

Türkiye'nin İnternet Hızlarını Dünya ile KarşılaştırmakKaynak : https://www.speedtest.net/global-index#mobile
Facebook Twitter LinkedIn

Bildirimler

Turk-internet.com masaüstü bildirimlerini almak için lütfen buraya tıklayın

Son Yorumlar

  • ICANN, Yeterince Temsil Edilmeyen Toplulukları Yeni gTLD Başvuru Destek Programı İle Güçlendiriyor için Tolga Kaprol
  • BTK, Yabancı e-SIM Firmalarını Engelledi için Bulent SEN
  • Sahibinden.com Domain’inin Güncellenmesi Unutulmuş için Tolga Kaprol
  • İngiliz Düzenleyici Ofcom, Bulut Servislerini ve Akıllı Cihaz Pazarını Soruşturuyor için Tolga Kaprol
  • Seçim Yaklaşırken, Kişisel Veriler Kötüye Nasıl Kullanılır? için [email protected]

Türk İnternet'ten ilginize çekecek yazılar için bildirim almak ister misiniz?

Abone Ol

© Copyrights 2000-2025 - Bu sitede yayınlanan haber/söyleşi/makale ve bilgilerin tüm hakkı turk-internet.com'a aittir.

Tekrar Hoşgeldiniz!

Aşağıdan hesabınıza giriş yapınız

Şifremi unuttum?

Şifrenizi geri alın

Lütfen şifrenizi resetlemek için kullanıcı adı veya email adresinizi girin.

Giriş yap
No Result
View All Result
  • Ana Sayfa
  • BİLİŞİM
  • e-TİCARET
  • INTERNET
  • TELEKOM
  • YENİ TEKNOLOJİLER
  • Hakkımızda
  • Kişisel Verilerin Korunması
    • Çerez Aydınlatma Metni
    • İlgili Kişi Başvuru Formu

© Copyrights 2000-2025 - Bu sitede yayınlanan haber/söyleşi/makale ve bilgilerin tüm hakkı turk-internet.com'a aittir.