Android işletim sisteminin yaratıcısı Google, rakibi iOS için ünlü harita uygulaması Google Maps’in yeni iOS versiyonunu yayınladı [1]. Bu gelişme bir yandan Apple’ın rahatlamasını sağlayacak, zira firma iPhone 5’i piyasaya sürmeden hemen önce Google Maps ile çalışmayı sonlandırmış ancak kendi harita sistemindeki hatalar ve sorunlar nedeniyle alay konusu olmuştu. Diğer yandan Android kullanan Nokia gibi akıllı telefon alanında yeniden doğmaya çalışan firmalar açısından şaşırtıcı. Peki ama Google’ın bu aralar en büyük rakibi durumundaki Apple’a ücretsiz bir uygulama ile yardım etmesinin sebebi ne? Cevap aslında çok basit: Reklamlar.
Google, kendi mobil işletim sistemi olan Android’i piyasaya sürdüğü anda Apple’ın en büyük rakibi haline geldi zira Android işletim sistemi platformu cep telefonu üreticilerine ücretsiz bir biçimde sunuluyor, üreticilerin bu sistem üzerinde modifikasyonlar yapmasına da olanak tanınıyordu. Apple’ın popüler ürünü iPhone’a bir anda pek çok rakip çıktı ve iPhone’un smartphone alanındaki baskın gücü azaldı. Şimdi ise Google’dan pek de beklenmedik bir hareket geldi ve harita uygulamasında resmen çuvallayan [2], [3] Apple için yeni bir Google Maps versiyonu sunuldu.
Apple ile Google arasında bariz bir savaş sürerken Google’ın rakibine yardımcı olmasının sebebi ise reklam gelirleri. Google, gelirlerinin neredeyse tamamını reklamdan elde etmekte ve firma için Android, Google Maps ve Gmail gibi servisler aslında kullanıcı çekmek ve reklam gelirlerini arttırmak için birer araç olarak görülüyor. Dolayısıyla Google için Gmail veya Google Maps’in hangi platformda çalıştığının hiçbir önemi yok. Platform ne kadar popüler olursa firmanın reklam seçenekleri ve gelirleri de o kadar artacak demektir.
Google’ın iOS için harita uygulaması sunmasının bir diğer nedeni ise bu alanda rakipsiz olmayı sürdürmek istemesi. Nokia’nın harita uygulaması Here, bir süre önce App Store’daki yerini almıştı ve ciddi bir kullanım kazanacağı yolunda iddialar vardı. Oysa iOS kullanıcıları Nokia’nın Here uygulamasına 5 üzerinden ortalama 1 yıldız verdiler ve Here bir türlü beklenen başarıya ulaşmadı. Apple’ın kendi haritası da sorunluyken Google’ın araya girmesi ve iOS’ta Google Maps desteği sağlaması bu açıdan son derece önemli.
Yani diyebiliriz ki Apple’ın harita uygulaması düzgün olsaydı veya Nokia’nın Here uygulaması benimseme kazansaydı Google Maps uygulaması App Store’da daha uzun süre yer almayabilirdi. Ancak firma gerçek bir boşluk olduğunu gördü ve bu alana adım atarak kullanıcı sayısını (dolayısıyla da reklam gelirini) arttırabileceğini hesapladı.
[1]-Google, iPhone Kullanıcılarına Apple Store Üzerinden Harita Uygulaması Sunuyor
[2]-iOS 6 ile Kendi Haritacılık Servisine Geçen Apple İlk Adımda Tökezlemiş Gibi Görünüyor
[3]-Apple’ın Harita Kabusu Devam Ediyor; Avustralya’da Yerel Polis iOS Harita Kullanmayın Uyarısı Yaptı



Kaynak : 