Beş erkek ve bir kadından oluşan bir mobil telefon hırsızlık şebekesi İngiltere’de yakayı ele verdi. Romanya asıllı hırsızlar, hapis cezalarının ardından sınırdışı edilecek.
Hırsızlık şebekesi, 28 Nisan tarihinde Doğu Londra’daki bazı adreslere eş zamanlı yapılan baskınlarla çökertilmiş, şebeke üyelerinin mobil telefon mağazalarından çaldığı çok sayıda telefon ele geçirilmişti. Baskınları, Londra polis departmanında yer alan “Ulusal Mobil telefon Ünitesi” adlı özel bir birim gerçekleştirmişti.
Şebekenin, Londra’da Ocak – Nisan ayları arasında gerçekleştirilen 30’dan fazla soygunda parmağının olduğu sanılıyor. Polisin, ele geçirdiği çalıntı mobil telefonların toplam piyasa değerinin yarım milyon sterlin değerinde olduğu belirtiliyor.
Suçlarını kabul eden Romanya vatandaşı zanlılar, yargılamaları sonunda 16 ila 22 ay arası değişen çeşitli hapis cezalarına çarptırıldılar. Southwark Crown Mahkemesi yargıcı, zanlıların, hapis cezalarını tamamlamalarının ardından ülkeden sınırdışı edilmelerine hükmetti.
Ulusal Mobil telefon Ünitesi’nden polis memuru Mark Loving, özel bir birimin yürüttüğü titiz finansal soruşturmaya ek olarak mobil telekom endüstrisinin sağladığı desteğin, suçluların yakalanmasında önemli olduğunu ifade etti.



Kaynak : 