1 Ekim 2004’ten itibaren KDV, ÖTV, muhtasar, damga vergisi, banka ve sigorta muameleleri vergisi, Özel İletişim Vergisi ve şans oyunları beyannamelerini gibi beyannameler elektronik ortamdan verilebilecek.
Maliye Bakanlığı’nın yayınladığı “Elektronik Beyanname Tebliği” taslağına göre, beyannamenin elektronik ortamda gönderilmesi durumunda, tahakkuk fişi de elektronik ortamda düzenlenecek ve mükellefe iletilecek.
Elektronik ortamda gönderilen beyanname ile kağıt ortamında gönderilen beyanname arasında hukuki açıdan hiçbir fark bulunmayacak. Her iki durumda beyanname verilmiş olacak.
Uygulamaya, 1 ocak 2005 itibariyle, yıllık gelir ve kurumlar vergisi beyannameleri de ilave edilecek.



Kaynak : 