İstanbul’daki Genel Kurula 70 kadar ülkenin GSM Operatörlerinin 550 kadar üst yöneticisinin katılırken, Genel Kurul her yılın Nisan Ekim aylarında toplanıyor. GSM Operatörleri Birliği 1987 yılında kurulmuş. 180 ülkeden 660 üyesi var. Üye operatörlerin hizmet verdiği toplam abone sayısı 750 milyonu buluyor. Bilindiği gibi GSM daha çok Avrupa ve Asya’da yaygın. Kuzey Amerika’da ise yeni yeni yayılıyor.
İstanbul toplantısı ilginç kararlara da mekan oluyor. Buna göre 12 GSM operatörünün üye olacağı yeni bir CEO Kurulu oluşturulması kararlaştırıldı. Kurulun amacı gerektiğinde üretici firmalara baskı yapabilmek. Böylece daha ucuz cep telefonlarının üretilmesi de hedefleniyor.



Kaynak : 