Sempozyum Arap ülkelerindeki e-devlet uygulamalarının geliştirilmesi amacını taşıyor. Forum sırasında yaşanmış tecrübeler aktarılacak ve DNS ve IP adresleme kuralları tartışılacak.
Sempozyum ITU ve Birleşik Arap Emirlikleri Telekom Şirketi (Etisalat), Erisalat’ın iş birimlerinden eCompany işbirliği ile organize ediliyor. Sempozyuma Arap Ülkeleri üst düzey yöneticileri, ITU üyeleri, e-Devlet ve IP uzmanları ve bölgesel ve uluslararası organizasyonlardan çeşitli temsilcilerin katılması bekleniyor. Sempozyumun Tunuz’ta 16-18 kasım 2005 tarihinde yapılacak olan Dünya Zirvesi’nin 2.fazına katkıda bulunması bekleniyor.
Sempozyum Konularına bir göz atarsak;
e-Devlet:
- Hükümet kurumları arasındaki haberleşmenin geliştirilmesi
- Hükümet bilişim sistemlerinin geliştirilmesi
- Hükümet kurumları arasında transaction bazlı servisler
- İşbirliği konusunda bölgesel stratejiler
Internet protokol (IP):
- Internet Protocol (IP) konuları
- Network servislerini ve uygulamalarını optimize etmek için gerekli kurallar ve stratejiler
- Arap ülkelerindeki kural koyucular ve regülatörler için DNS ve IP adres yönetim stratejileri



Kaynak : 