Söyleşinin ilk bölümünü Kaan Algan : Türkiye’de Oyun Üzerinden Para Kazananların Sayısı Gittikçe Artmakta – 1 ve ikinci bölümünü Kaan Algan : Dünyada Oyun Oynayanlar içinde En Büyük Grup ‘Casual Game Oyuncuları’ – 2 başlığı altında okuyabilirsiniz.
turk-internet.com: Türkiye’deki oyun sektörünün gelişimini nasıl yorumluyorsunuz? Yeterince geliştirici var mı, oyun severlerin tepkileri nasıl?
Kenan Algan: Türkiye’de oyun sektörü dünyayı biraz geriden takip etmekte. Burada en göze çarpan noktalardan birisi kültürümüz. Sinema gibi görsel sanatlar, kendimizi oyalama yöntemlerimiz ve eğlenmek için ne yaptığımız.
Bu noktada kısaca düşünebileceğimiz başlıca yaklaşım sosyal etkileşime dayalı bir kültürümüz tek başınıza saatlerce bir ekranın başında eğleneceğiniz bir uğraş üretebilme olasılığı ve daha da önemlisi bunu oynamak için para ödemek isteyip istemeyeceği. Sonuçta bilgisayarların ve oyun geliştiricilerin kültürümüzün etkileşim seviyesine sahip oyunları sunmaya başlaması oldukça uzun bir zaman aldı ve dolayısı ile Türkiye’deki geliştiricilerinde ortaya çıkması da aynı ölçüde oldukça yeni diyebiliriz.
Bu sebeple ülkemizde oldukça az geliştirici bulunmakta ki bu sebeple oyun severler de çok mutlu diyemeyiz. Ülkemize özgün, kültürümüze hitap eden oyunlara ciddi bir talep olmasına rağmen bu ihtiyacı karşılayan kaç tane oyun var? Kültürümüze uygun derken sadece tarihimize bağlı yada Türk karakterleri içeren yada Türkçe olan oyunlar değil kültürümüzün dinamiklerini başarı ile sergileyebilen oyunlardan bahsediyorum.
Ülkemizde oyun sektörünün bu yönde gelişeceğine inanıyorum ve oyun severlerinde bunu beklediklerini düşünüyorum. Oyun geliştiricilerinde bir oyun sever olduğunu öngörürsek şu anda ülkemizde yeterince geliştirici yok. Unutmamak gerekirki oyun geliştirmek sadece bilgisayar başında program yazmak değil bir görsel, müzik ve eğlendirme sanatıdır.
turk-internet.com: Bu konuda Türkiye’de ilk kez bir federasyon kuruldu. Bu gelişmeyi nasıl değerlendiriyorsunuz ve sizce bu federasyonun ne gibi işlevleri olmalı?
Kenan Algan: Federasyon’nun kurulum aşamasında sektörden herkes davet edildi. Dağıtıcılar, geliştiriciler ve oyuncular, v.s. . Açıkçası federasyonun henüz geliştiriciler açısından ya da dağıtıcılar için bir getirisi olacağını birçok diğer konuştuğum firma temsilcileri de düşünmüyor. Bence de böyle olmalı. Sonuçta federasyon Gençlik ve Spor Bakanlığı’na bağlı bir yapı ve sadece oyunculara yönelik faaliyetlerde bulunmalı.
Oyuncular için ciddi gelir kapısı olan yarışmaları hem bölgesel hem ulusal alanlarda yönetmesi ve dünya yarışlarına katılan oyunculara destek olması oldukça önemli. Federasyonun bu noktada nekadar başarılı olacağını göreceğiz. Diğer federasyonlara bakıldığında genellikle birçok derneğin başı boş çalışmalarını düzenleme ihtiyacını karşılamak için kurulurken Türkiye Dijital Oyunlar Federasyonu ise tam tersi bir şekil ile kurulmuş olması herkesin sonucu merakla beklediği bir durum ortaya çıkardı.
turk-internet.com: Bu işe yeni başlayan veya oyun geliştirmek isteyen kişilere ne gibi önerileriniz ve tavsiyeleriniz var?
Kenan Algan: Kendinizi geliştirin. Ne kadar çok yeteneğiniz var ise bu alanda o kadar başarılı olursunuz. Oyun geliştirmek bilgisayarda yapabileceğiniz en karmaşık işlemlerden biri olduğunu unutmayın. Hayal gücünüzü serbest bırakın çünkü oyunlarda böyle bir sınır yok.
Eğer nereden başlayacağınızı bilmiyorsanız internette yeterince kaynak ve geliştirmek için kullanabileceğiniz araçlar bulunmakta. Hatta bazılarında tek bir satır program yazmaya gerek duymadan oyun geliştirebilmektesiniz. En önemlisi ise çok düşünmeden aklınıza gelen ilk fikri gerçekleştirmeye çalışın.
İlk oyunumu yapmadan önce ben de hiçbir oyun geliştirici ile tanışmamış hatta nasıl gerçekleştirebileceğimi bilmiyordum ve hatta dial-up modemim (bilmeyenler için “internet”) bile yoktu fakat istedikten sonra bunlar bir engel değil