Nintendo Yönetim Kurulu Başkanı Satoru Iwata, yaptığı açıklamada şirketin, cepte taşınabilen oyun konsolu DS’lerden de 100 milyon adete yakın satış gerçekleştirdiklerini ifade etti. Ulaştıkları rakamın, tahminlerinin üzerinde olduğunu belirten Iwata, video oyunlara ilginin her geçen gün daha da arttığını söyledi.
Dijital içerik sağlayıcı Paidcontent.org’dan, Tameka Kee, Nintendo’nun, elde ettiği başarıda Wii ve DS’in, nisbeten daha kolay erişilebilir olmasının payı bulunduğuna dikkati çekerken, Blizzard Entertainment’ten Jay Lauffer, başarının gerisinde, klasik otur-oyna ortamından mobile geçişin önemli bir farklılık yarattığını belirtiyor.
Öte yandan, merkezi Kaliforniya’da bulunan ve bilgisayar oyunları sektörünü destekleyen PC Gaming Alliance(PCGA), geçtiğimiz günlerde San Francisco’da gerçekleştirilen oyun geliştiriciler konferansında yaptığı açıklamada, endüstrinin 2008 yılında 11 milyar dolarlık ciro yaptığını duyurdu. PCGA Başkanı Randy Stude, online platformların pc oyunlarının gelişimini hızlandırdığını söyledi.
PCGA’nın, raporuna göre, dijital oyun satışı ile ücretsiz oyun indirilmesi geçen yılın en önemli eğilimleri arasında gösteriliyor. Gözlemciler, endüstrinin, oyunların internetten indirilebilen bir metaya dönüştürülmesinin ardından çok daha hızlı bir gelişim sergilediğine dikkat çekiyorlar. Amerikalıların, 2008’de, oyun yazılım, donanım ve aksesuvarları için 21 milyar dolar harcadıklarını belirten pazar araştırmacıları, bunun, bir önceki yıla göre 3 milyar dolarlık bir artış anlamına geldiğini belirtiyorlar.
Dünyada 1 milyar bilgisayarın olduğu ve bunların 250 milyonunun oyun için kullanıldığı tahmin ediliyor.