Meta olarak yeniden markalaşan Facebook geleceğini sanal gerçeklik ve Metaverse’e bağladı. Bu alana da şimdiden milyarlarca dolar harcadı ama ortaya çıkan ne var? Nasıl bir performans gösteriyor? Hala net bir fikir yok.
Aralık başında ABD ve Kanada’daki Quest marka VR gözlük kullanıcılarına açılan Meta’nın şu andaki en önemli sanal gerçeklik platformu, “Horizon Worlds”ün 300 bin kullanıcıya ulaştığı kaydediliyor. Meta sözcüsü Joe Osborne, bu sayının aynı avatarları ve temel mekaniği kullanan ama 2 farklı uygulama olan Horizon Worlds ve Horizon Venues kullanıcılarını içerdiğini söyledi. Bu sayı, davet sistemine dayanan bir VR konferans deneyimi olan Horizon Workrooms’u içermiyor.
Oyun platformu Roblox veya Microsoft’un Minecraft’ının çalışma şekline benzer şekilde Horizon Worlds, insanların ortama takılmasına ve üst beden şeklindeki avatarlar olarak oyun oynamak için özel ortamlar oluşturmasına olanak tanıyor. Meta bu hafta, Horizon Worlds’te bugüne kadar 10.000 ayrı dünyanın inşa edildiğini ve içerik oluşturuculara yönelik özel Facebook grubunun artık 20.000’den fazla üyeye sahip olduğunu duyurdu.
Bu sayılar Facebook’un milyarlık kullanıcı tabanı ile karşılaştırıldığında bir hayli küçük. Horizon Worlds’ün kullanıma sunulmasından bu yana yalnızca birkaç ay geçtiği göz önüne alındığında, platformun büyümesinin devam edip etmeyeceğini veya zaman içinde kullanıcıları elinde tutup tutamayacağını söylemek için henüz çok erken.
Meta, bugüne kadar kaç Quest kulaklık sattığını açıklamadı, bu da Horizon’un başarısını, üzerinde çalıştığı temel donanım platformuna göre ölçmeyi zorlaştırıyor. Ancak birkaç üçüncü taraf, Quest için sabit satışların 10 milyonun üzerinde olduğunu tahmin ediyor. Zuckerberg kısa süre önce Meta’nın “erken metaverse deneyimlerini VR’nin ötesinde daha fazla yükseltmek” için bu yılın sonlarında cep telefonları için Horizon’un bir sürümünü yayınlayacağını söyledi.
Horizon Worlds henüz Meta için para kazanmıyor. Yatırımcılar metaverse’e harcanan parayı sorgulamaları ve şirketin düşen değeri ve hisselerinin nasıl tersine çevirileceği ya da çevrilemeyeceği büyük bir işletme dersi olacak.
VR’de içerik denetimi ve reşit olmayan kullanıcılarla ilgili sorunları çözmenin ötesinde Meta, Horizon’u milyonların kullanması için yeterince güvenilir hale getirmelidir.