Microsoft hafta başında, birden fazla bölümden işten çıkarmalar duyurdu. Kaç kişinin işten çıkarıldığını açıklanmadı ancak Amerikan basınında, işten çıkarmaların 1.000 civarında olduğu belirtiliyor.
Microsoft bu yıl ikinci defa işten çıkarma yapıyor. Temmuz ayında çeyrek açıklamaların hemen öncesinde de, yapısal düzenlemeler öne sürülerek işten çıkarma yapılmıştı. Genel olarak danışmanlık, müşteri ve iş ortağı çözümleri bölümlerinden işten çıkarma yapıldı.
İşten çıkarmaların, çeşitli seviyelerde, ekiplerde ve dünyanın çeşitli yerlerinde gerçekleştiği anlaşılıyor. Çünkü bu insanlar Twitter gibi sosyal medya kanalları üzerinde tartışıyorlar. Bu bölümlerden birisi Xbox stüdyoları olarak kaydediliyor.
Ancak Microsoft’un 30 haziran itibarı ile eleman sayısı 221 bin.
ABD’de büyük teknoloji firmalarının çoğu işe alımları dondurarak, çalışan sayısındaki büyümeyi yavaşlattı. İşe alımları zaten donduran Meta, işten çıkarmaların beklendiği çoğu bölümde bütçeleri azaltmayı planlıyor.



Kaynak : 