Microsoft, 2014 mali yılı 1. çeyrek finansal sonuçlarını açıkladı. Yapılan açıklamaya göre, Microsoft 30 eylül’de sona eren 3 aylık dönemde gelirlerini yaklaşık %16 oranında artırarak 18,5 milyar $ düzeyine taşıdı. Aynı dönemde Microsoft’un net karı ise %18’lik artışla 5,24 milyar $ olarak gerçekleşti. Firma gelirlerinin 9,5 milyar $’ı, yani yaklaşık yarısı ticari lisanslama gelirlerinden oluşmakta.
Microsoft’un yayınladığı çeyrek raporunda CEO Steve Ballmer, cihazlar ve servisler alanındaki geçiş sürecinin devam ettiğini vurgularken kurumsal pazardaki liderliklerini sürdürmeyi hedeflediklerini, son tüketici pazarındaysa kısa süre önce piyasaya sürdükleri Xbox One, Surface 2 ve Surface Pro 2 gibi ürünlerle iddialı olduklarını açıklıyor. Bu açıklamalara karşın, 21 Ekim’de 35 $ seviyesinde olan Microsoft hisselerinin şimdi 33,7 $ seviyesine gerilediği görülüyor. Yani Wall Street yatırımcıları, Microsoft’un açıkladığı çeyrek sonu raporunu çok tatmin edici bulmamışlar gibi gözükmekte.
Raporun alt kırılımları incelendiğinde, Microsoft’un yeni raporlama sisteminin ilk kez devreye alındığı ve gelir dağılımının 5 ana bölümde incelendiği görülüyor. Bu bölümlerden Ticari Lisanlama Bölümü 9,5 milyar $ ile zirvede. Cihazlar ve Son Tüketici Lisanslama bölümününse 4,3 milyar $ gelir raporladığı görülüyor ki bu rakam, geçtiğimiz yılın aynı döneminde 4,6 milyar $ seviyesindeydi. Yani Microsoft son tüketici tarafında değil, ticari ve kurumsal tarafta büyümeye devam ediyor diyebiliriz. Firma açısından sevindirici olansa, reklamcılık gelirlerinin %47 oranında artmış olması.



Kaynak : 