Sony ve Nintendo sadece erişimi sağlayan network adaptörlerini üretiyorlar. Bu adaptörleri alan kullanıcılar, istedikleri İnternet servis sağlayıcıdan bağlanarak, istedikleri oyunu oynuyorlar. Oyun üreticileri ise kendi altyapılarını kendileri sağlıyor.
Microsoft ise başka bir yoldan gidiyor. Online oyunların tam ortasına yerleşmeyi ve yeni bir gelir akımı yaratmayı hedefliyor. Oyunculara bağlantı servisleri, oyun üreticilerine ise online oyunu mümkün kılacak altyapıyı temin ediyorlar. Şüphesiz Microsoft, dünyanın en büyük oyun üreticisi olarak bu altyapının yerleşmesinden en büyük yararı görecek olan taraf olacaktır.
Online oyun pazarına odaklanmış pazar araştırma firmalarından DFC’nin Başkanı David Cole, “Sanırım, pazarda farklı yerleri var. Sony lider konumda ve yeri sağlam. Microsoft ise, öncülerinden biri olacağı yeni bir pazar yaratmaya çalışıyor. Her iki şirketin de stratejisinin anlamı var” diyor.
Ağustos ayında yayınlanan araştırmasında Cole, “Her 3 oyuncunun stratejisini anlamak önemli. Microsoft’un, Sony’nin ve Nintendo’nun bakış açılarında büyük farklılıklar var. Microsoft, online oyun konsollarının geleceğine yönelik büyük bir iddiaya girmiş durumda. Online destek kurdular ve gerekli online servisleri sağlamak için çok büyük paralar harcıyorlar. Diğer yandan, Sony ve Nintendo aynı bakış açısına sahip değiller. Her ikisinin sistemi ile online oyun oynamak için başka üreticilerin ürünlerine ihtiyacınız var. Üstelik Sony ve Nintendo’nun yakın bir gelecekte online oyun servisleri işine girmeleri sözkonusu değil. Bu tür servisleri, bireysel oyun yapımcılarına bırakmış durumdalar. Şüphesiz bu daha sonra bu tür servisleri vermeyecekleri anlamına da gelmiyor.
Microsoft’un servisini kullanmak için önce 49.95 $’a bir başlangıç paketi almak gerekiyor. Bu pakette, 12 aylık Xbox Live servisine bağlantı ve ses haberleşmesi için bir kulaklık bulunuyor. Microsoft, yıl sonuna kadar 16 oyunun devreye gireceğini bildiriyor. Servisi desteklemek için Microsoft, Seattle ve Tukwila’da veri merkezleri kurdu. (Avrupalı ve Japon oyuncular için bu servis Londra ve Tokyo’da kuruldu).
Xbox Live Servisinin Sundukları
- Servise katılan her oyuncuya farklı bir isim
- Arkadaş Listesi – Böylece online olan arkadaşları görmek ve oyuna davet etmek mümkün olacak
- Xbox Communicator, entegre ses haberleşmesi, ekip arkadaşı ve rakiplerle konuşabilmeye yarıyor. Ses maskelemesi, global sessizlik ve ebeveyn kontrolü sağlayabiliyor
- Aynı beceri düzeyindeki oyuncuların birbirini bulmasına yarayan eşleştirme fonksiyonu
- Xbox hard diskine çok hızlı download
Microsoft bu servisi Kuzey Amerika, Avrupa ve Japonya’daki oyun severlere sunmak için tam 2 Milyar $’ı risk etti. Bu kadar parayı harcamasının tek amacı, online oyun endüstrisinin liderliğini kapmak. Sony’nin abonelik gerektiren çok oyunculu oyunu (MMORPG) Everquest oyunu tüm dünyadan 430.000 kişi tarafından satın alındı. Bu oyuna aylık 13 $ abonelik ödeniyor. DFC Intelligence 2006 yılında online konsol oyuncularının sayısının 23.4 milyon olacağı tahmininde bulunuyor.
Video oyun pazarı, geçen yıl 9.3 milyar 4 gelir topladı. Araştırma firması InStat/MDR’ye göre, konsol oyunları bu gelirin yaklaşık 7.4 milyar $’ını aldı.
Sony 39.99 $’lık yeni Network Adaptörünü 27 Ağustos’ta piyasaya sunmuştu. Bu adaptör hem geniş hem de darbant erişimi mümkün kılıyor. Şirket o tarihten bu yana, bu adaptörü 200.000 adet sattı. Yıl sonunda bu rakamın 400.000 olması bekleniyor. Nintendo ise ekimde yeni network adaptörlerini piyasaya verdi. Fİyat 34.95 $. Kullanıcı bunlarla da hem geniş hem de dar bant kullanabiliyor.