Online oyunları birkaç sene önce vuran “item” satışları şimdi mobil oyunlarda da yükselişte. Mobil oyun geliştiriciler son zamanlarda oyunun kendisini paralı yapmaktan ziyade, oyun içinde kullanılan aksesuarları ve gereçleri satmanın yollarını arıyorlar. Yapılan araştırmalar, 2011’de mobil oyun içi satışların 2,1 milyar Dolar düzeyine ulaştığı yönünde. Bu rakamın önümüzdeki 5 sene içinde 4,8 milyar Dolara ulaşacağı öngörülüyor.
Hem geniş bant internet erişimin yaygınlaşması, hem de mobil pazarda smartphone segmentinin adeta patlama yapması en çok oyun geliştiricileri sevindiren etmenler gibi gözüküyor. Ancak oyun geliştirme alanında, rekabet oldukça yoğun. Kullanıcı davranışları ve alışkanlıkları da her zaman ücretsiz veya çok düşük ücretli servislerden yana. Dolayısıyla oyun tasarımcıları, para kazanmak için farklı bir yol olarak oyun içindeki “item” satışlarına ağırlık vermeye başladılar.
Oyun içinde gerçekleştirilen satışlar, internetin yaygınlaşmasıyla birlikte kendisine önce online oyunlarda yer buldu. Şimdi ise bu model mobil oyun uygulamalarında hızla yayılıyor. Juniper’in yayınladığı bir araştırma, 2011 yılında mobil oyunlar içinde yapılan “item” satışlarının 2,1 milyar Dolarlık bir pazar yarattığını ortaya koyuyor. Beklentiler ise bu pazarın daha da büyümesi ve 2016 yılında 4,8 milyar Dolarlık bir boyuta ulaşması yönünde.
Bu beklentiyi destekleyen argümanların başında ise smartphone ve tablet cihazların yeni yeni yayılmakta olduğu vurgulanmakta. Önümüzdeki yıllarda bu cihazların çok daha fazla kullanıcıyla buluşacağı açık. Ancak mobil oyun geliştiriciler için uygulamalarını ücretli sunmak çok büyük bir gelir yaratmayacaktır. Bunun gerekçesi ise, kullanıcıların şimdiden ücretsiz uygulamalara veya çok düşük bir ücret ödedikleri uygulamalara rağbet gösteriyor olmaları. Bu sebeple, mobil oyunları ücretle sunmaktansa oyun içinde “item” satışı yapmak çok daha karlı bir model olarak düşünülüyor.