3G konusunda neden herkes heyecanlı sorusunun cevabı; hem operatör, hem de cep telefonu üretici tarafında düşen gelirler ve karlılık. Nitekim cep telefonu cihaz üreticilerinin ilk çeyrek karları % 4’e geriledi. Bu daha önceki yıl % 13’tü. Bu sonucun bir nedeni, gitgide yüzdesi yükselen “doymuş pazar” ise, diğer bir nedeni ekonomik kriz.
5 büyük üretici, — Nokia, Samsung, Sony Ericsson, Mororola ve LG – yeni ürünlere, ARGE’ye ve pazarlamaya yatırım yapıyor. Buna karşılık 2009’un ilk çeyreğinde 191 milyon cihaz satıldı. Bu bir önceki yılın eşdeğer döneminde satılan 236 milyona nazaran % 19 gerileme anlamına geliyor. Mevcut şartların yılın devam eden aylarında bir % 10 gerileme ilavesi daha getireceği düşünülüyor.



Kaynak : 