Dünyanın en büyük oyun konsolu ve yazılımı üreticilerinden Nintendo’nun Başkanı Satoru Iwata, San Jose’deki Oyun Geliştiricileri Konferansı’nda oyun üreticilerini daha farklı düşünmeye ve video oyunlarını yaratırken daha yeni bir yaklaşımda bulunmaya davet etti. Iawata, yaptığı konuşmada Nintendo’nun oyun yaratıcılarını geleneksel oyun metodlarını bir kenara bırakmalarını sağlayacak ve daha farklı oyunlar üretmeleri için ihtiyaçları olan yazılım ve donanımları bugün olduğu gibi gelecekte de sağlayacaklarını söyledi.
Nintendo’nun oyun yaratıcılarına farklı oyunlar geliştirebilmeleri için yeni fırsatlar yaratan oyun konsollarından biri de Nintendo Revolution. Tek bir el ile tutulabilen kablosuz kontrol kumandası ile oyuncuların oyun tarzlarını değiştirmesinin yanı sıra oyun geliştiricilerinin tarzını da değiştirecek. Oyun yaratıcıları tarafında üretilecek olan yeni tip yaratıcı yazılımlar Revolution’un Sanal Konsol (Virtual Console) servisi ile indirilebilecek. Iwata, “Bu yeni yaklaşım, hiç keşfedilmemiş bir kıtaya ilk adımları atmaya benziyor” dedi.
Iwata aynı zamanda Sega ve Hudson’un klasik oyunlarına Revolution’un Sanal Konsol’u üzerinden ulaşılabilmesi için ortaklık gerçekleştirildiğini duyurdu. Revolution sahipleri Sega Genesis konsolunun 1000’den fazla “en iyi oyunlar” kataloğuna erişerek eski zaferlerini yaşayabilecek. Aynı zamanda TurboGrafx (NEC ve Hudson tarafından geliştirilen bir sistem) oyunlarına da ulaşabilecek. Bu oyunlara Revolution ile erişilebilecek. Nintendo’nun 20 yıllık favori NES®, Super NES® ve Nintendo 64® dönemine ait oyunlara katılacak.
Iwata aynı zamanda ilk olarak, yıl içerisinde The Legend of Zelda®: Phantom Hourglass adlı yeni bir oyunun Nintendo DS’e çıkartılacağını açıkladı.
Kendisi de bir oyun yapımcısı olan Iwata, üç önemli çalışmanın geliştirilmesi sırasında yaşanan perde arkasındaki hikayeleri anlattı. Endüstriyi yönlendiren Nintendo Wi-Fi Bağlantısı üzerinden, oyuncuların kablosuz olarak arkadaşları veya tanımadıkları rakiplere karşı oynayabilmeleri için tercih yapmalarının sağlanması aşamasında mühendislerin ve yapımcıların bir seri zorlukla başa çıkmak zorunda kaldıklarını açıkladı. Nintendo Wi-Fi bağlantısı 18 hafta içinde 1 milyon kullanıcıya ulaştı. Bu süre online oyun konsolu sisteminin benimsenmesi için geçen sürenin hemen hemen beş katı.
Japonya’da oldukça popüler olan “akıl oyunları”yla ilgili anlaşma yapılmadan önce yapılan ön toplantılardan birini anlatan Iwata, tanınmış bir Japon bilimadamının, bilimkurgu filminden çıkmışa benzeyen, kablolarla donanmış bir başlığı Nintendo çalışanlarından birinin başına takıp, oyunun prototipini oynarken beynin aktivitelerindeki değişiklikleri gösterdiğini söyledi.
Son olarak Revolution’un geleneksel bir televizyon uzaktan kumandasına benzeyen eşşiz kumandasına ulaşılıncaya kadar önerilen yüzlerce çizim, düzinelerce prototip ve şirket çapındaki iş birliklerini anlattı. Yeni kontrol sisteminin araştırma ve üretim maliyetleriyle ilgili olarak ise “pazarı bölmek için metodumuz oyuncuyu oyununa bağlayacak yeni bir yolu bulmaktı” dedi.