Nvidia tarafından mühendislerin metaverse’si olarak adlandırılan Omniverse, yaratıcı ve geliştiriciler için ücretsiz olarak kullanıma açıldı. CES fuarında duyurulan ücretsiz sürüm betadan 1.0 versiyona geçiş anlamına geliyor.
Omniverse, hepsi birbirine bağlı sanal dünyalar evreni olan metaverse’nin temelini sağlayan Nvidia’nın simülasyon ve işbirliği platformu. Nvidia, büyük işletmeler tarafından oluşturulan mühendislik simülasyonlarından başlayarak sanal dünyaları birbirine bağlayan bir temel olan ve Nvidia’nın 20 yıllık teknolojilerinin bir toplamı olan Omniverse’e yüz milyonlarca dolar yatırım yaptı.
Bir yıl önceki açık beta lansmanından bu yana Omniverse, çekirdek oluşturma, fizik ve yapay zeka teknolojileri ile iş akışlarını hızlandıran yaklaşık 100.000 içerik oluşturucu tarafından indirilmiş durumda.
Omniverse, 3D uygulamalar arasında evrensel değişim için önde gelen format olan Pixar’ın geniş çapta benimsenen Evrensel Sahne Tanımına (USD) dayanıyor. Pixar bunu animasyon filmler yapmak için kullandı. Platform ayrıca gerçek zamanlı fotogerçekçi işleme, fizik, malzemeler ve endüstri lideri 3D yazılım ürünleri arasındaki etkileşimli iş akışları gibi Nvidia teknolojilerini kullanıyor.
Omniverse, robotik, otomotiv, mimari, mühendislik, inşaat, üretim, medya ve eğlence sektörlerinde çalışan Nvidia müşterileri için gerekli olabilecek işbirliği ve simülasyonu mümkün kılıyor.
Nvidia, meta veri deposunu sürükleyici ve bağlantılı bir paylaşılan sanal dünya olarak tanımlıyor. Burada sanatçılar türünün tek örneği dijital sahneler oluşturabiliyor, mimarlar güzel binalar yaratabiliyor ve mühendisler evler için yeni ürünler tasarlayabiliyor. Genellikle dijital ikizler olarak adlandırılan bu eserler, dijital dünyada mükemmelleştirildikten sonra fiziksel dünyaya alınabilir.
Omniverse’in endüstri tarafından benimsenmesinin anahtarı, Omniverse’in işbirliği ve simülasyon platformunun temeli olan Pixar’ın açık kaynaklı USD’sidir ve büyük ekiplerin paylaşılan bir 3D sahnede birden fazla yazılım uygulamasında aynı anda çalışmasına olanak tanır. Mühendisler, simüle edilmiş görüntülerin aynı kısmı üzerinde aynı anda çalışabilirler. USD açık standart temeli, yazılım ortaklarına USD’nin benimsenmesi ve desteklenmesi veya bir eklenti oluşturma veya bir Omniverse Bağlayıcı aracılığıyla Omniverse’i genişletmek ve Omniverse’e bağlanmak için birden fazla yol sunuyor.
Apple, Pixar ve Nvidia, milyarlarca cihaza 3D iş akışları sağlamak için açık standartları benimseyerek gelişmiş fizik yeteneklerini USD’ye getirmek için işbirliği yaptı. Omniverse artık standart olarak USD kullanarak 40 farklı 3D ekosistemi birbirine bağlıyor.
Nvidia’nın amacı, bu bağımsız 3B tasarım dünyalarını paylaşılan bir sanal sahneye bağlamak için Omniverse’i kullanmak. Profesyonel ekipler için ücretli abonelik olan Omniverse Enterprise, kasım ayında Nvidia’nın GTC etkinliğinde kullanıma sunuldu ve Nvidia’nın küresel ortak ağı tarafından satıldı.
Nvidia ayrıca birçok ortak tarafından oluşturulan Omniverse Bağlayıcılar, uzantılar ve varlık kitaplıkları ile Omniverse ekosistemini genişletiyor. Bugün, Autodesk 3ds Max, Autodesk Maya ve Epic Games’in Unreal Engine gibi uygulamalara yönelik 14 bağlayıcı var ve yakında aralarında bir Adobe Substance 3D Material Extension da dahil olmak üzere başkaları da katılacak.