Pakistan 3G ihalesi için kurallar belli oldu. Gerçi şimdilik sadece başbakanın onayından geçti ve süreç bir kaç onay daha almak zorunda ama yaklaşan frekans ihalesine yabancı operatörlerin de girebilmesinin yolu açıldı.
Mart 2013’de başlaması planlanan 3G için, ilk etapta 10 Mhz’lik 3G bloklarından 3 tanesi için ihale yapılacak. İhale hem mevcut operatörlere, hem de yabancı operatörlere açık olacak.
Bu 3 lisansın yanısıra, Pakistan Instaphone firmasının sahip olduğu ve geçersiz hale gelmiş lisansın yeni sahibini belirlemek için de bir ihale düzenlenecek. Bu lisans 2008 yılında firmanın lisans parasını ödememesi nedeniyle geçersiz hale gelmişti.



Kaynak : 