Güney Koreli elektronik üreticisi Samsung, 4’ncü çeyrekte karlılığını önemli ölçüde artırdığını açıkladı. Şirket, karlılık artışına en büyük kalemlerin LCD televizyonlar ile mobil cihazlara olan talebi gösterdi.
Samsung’un, 31 Aralıkta biten 3 aylık dönem net karı 2.7 milyar dolar olarak gerçekleşti. Şirket, dönem içerisinde 11 milyon panel tv satarak bu anlamda bir rekora imza attı. Samsung’un, aynı dönemde sattığı mobil telefon sayısıysa 69 milyon adeti buldu. Şirket yetkilileri, bu sayının bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 16 artışı ifade ettiğini belirtiyorlar. Samsung, geçtiğimiz yıl içerisinde toplam 277 milyon cep telefonu satmıştı.
Samsung, 2010 yılında güçlü büyüme beklentisi olduğunu açıkladı.



Kaynak : 