Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), Eylül ayı sanayi üretim endeksi sonuçlarını açıkladı. Buna göre endeks, geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 12’lik bir artış gösterdi.
Sanayi üretimi aylık bazda değerlendirildiğinde bir önceki aya göre yüzde 6,9 oranında artış kaydederken, mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış sanayi üretim endeksi yüzde 1.5 arttı. İmalat sanayi, Eylül ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde yüzde 12.8’lik artış gösterirken, elektrik, gaz, buhar, iklimlendirme üretimi ve dağıtımı sektöründe artış yüzde 9.9 oldu.
Ana Sanayi Grupları Sınıflamasına göre, Eylülde geçen yılın aynı ayına göre en yüksek artış yüzde 15,2 ile dayanıklı tüketim malı imalatında kaydedildi. Geçtiğimiz yıla göre enerji sektöründeki üretim endeks artışı yüzde 7.4 oldu. İmalat sanayi alt sektörlerinde en yüksek artışı kaydeden mobilya oldu.
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün, açıklanan verilere ilişkin yaptığı değerlendirmede, imalat sanayindeki büyümenin dünyada yaşanan ekonomik sorunlara rağmen Türkiye’nin üretim dinamiklerinin ne denli güçlü olduğunu gösterdiğini ifade etti.



Kaynak : 