“Teknolojinin Türkçesi” sloganıyla yaşamı kolaylaştıran en gelişmiş teknoloji ürünlerini Türkiye’ye ve dünyaya sunan Vestel, dayanıklı tüketim malları sektöründeki iddiasını internetin ilk ve tek gerçek yaşam simülasyonu Second Life’ta da sürdürecek. Tüm dünyada ortalığı kasıp kavuran Second Life’a ilk Türk markası olarak katılan Vestel, yaklaşık 7,2 milyon kullanıcısı olan Second Life online oyununda, kendi adasında Vestel ürünlerini tüm dünya ile buluşturacak.
Vestel: Hayal gücüne sınır tanımıyoruz
Vestel Dayanıklı Tüketim Malları Pazarlama A.Ş. Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Buket Besen Kafalı, Vestel’in Second Life’a katılmasının ardında kurumun yüzü dünyaya dönük genç kimliğinin yer aldığını belirterek :
Teknolojinin öncüsü Vestel’in, bu konuda da öncülük etmesi tesadüf değil. Internet, tüketiciye ulaşmada önemli bir mecra oldu ve bu önem hızla ilerliyor. Özellikle teknolojik vaadi ve yepyeni ürün gamıyla genç Türk tüketicisinin büyük beğenisini kazanan Vestel, teknolojiyi geliştirmenin yanı sıra, internet kullanıcılarına ulaşmak için teknolojinin olanaklarını da kullanıyor. Second Life’da yaratıcılığın sınırı yok. Tek ihtiyacınız olan, yaratıcılığınız ile teknolojiyi buluşturmak. Burada Vestel’in vizyoner yaklaşımıyla uçmak isteyenlere açık davetimiz var. Adayı ziyaret edenler kuşkusuz çok eğlenecek; hayal gücümüz sınır tanımayacak.
diye konuştu. Second Life’ın en büyük Türk kullanıcı topluluğu Second Life Türkiye ve Türkiye’nin ilk ve tek Second Life sistem geliştiricisi Brand Institute ekibi ile yapılan işbirliğiyle sisteme katılan Vestel, Second Life’in ilk ve tek Türk sermayeli alışveriş merkezi Alexandre Trade Center’da faaliyetlerine başladı. Kısa süre sonra tasarımı tamamlanacak Vestel Country adası da site sakinlerinin hizmetine sunulacak. Vestel’in son teknoloji eseri yaklaşık 60 ürününün tanıtılacağı ve 2010 yılı bayi çözümlerinin sergileneceği 64 bin m²’lik adada birçok sürpriz hediye de kullanıcıları bekliyor olacak.
Vestel, adada verilecek konser ve partilerle eğlencede sınır tanımazken, düzenlenen yarışmalarla ödüller de kazandıracak. Eğlenmekten bitkin düşenler palmiyelerin altında kumlara serilerek dinlenirken balonla gezintiye de çıkabilecek.
Second Life nedir?
2003 yılında merkezi San Francisco’da bulunan Linden Lab isimli bir şirket tarafından üyelerine ikinci bir yaşam vaadiyle kurulan Second Life, insanların gerçek dünyada yapamadıkları her şeyi sanal bir evrende yapmasına olanak tanıyan, dinamik altyapısıyla sürekli büyüyen bir simülasyondur. Bu siteye üye olan kullanıcılar, uçmak, ışınlanmak, gerçeğinden farklı fiziksel özelliklere sahip olmak gibi istedikleri her türlü özelliği edinebiliyor. Oyun içinde yer alan birçok dünya markası, Second Life’ta kendi tanıtımlarını yaparken çeşitli kampanya ve organizasyonlarda yer alıp yeni çıkan ürünlerini piyasaya sunmadan önce buradan satabiliyor. Adidas, Nike, Intel, Cisco, Sony, BMW gibi çok sayıda marka bu mecrada yer alıyor.
Ağırlıklı olarak 18 yaş üstü internet kullanıcılarına seslenen sitenin 7,2 milyon kayıtlı üyesinin arasında 3500 Türk de bulunuyor. Linden dolarıyla harcama yapılan platformda bir günde 1.5 milyon dolarlık ödeme gerçekleştiriliyor.
Second Life Türkiye ve Brand Institute hakkında
Başlangıçta sadece Türk Second Life kullanıcılarını oyun içinde bir araya getirmek için kurulan Second Life Türkiye, bugün ikinci hayatın en büyük Türk kullanıcı topluluğudur.
Second Life’ta Türklerin en sık kullandığı mekanlar Second Life Türkiye’nin desteği ile oluşturulmuş durumda.
Second Life içinde yer almak isteyen kuruluşların taleplerini karşılayabilmek için Second Life Türkiye tarafından kurulan Brand Institute, oyuna dahil olmak isteyen markalara çevre düzenlemesinden teknik çözümlere ve proje danışmanlığına birçok alanda sistem geliştiricisi olarak faaliyet gösteriyor.