Take-Two Interactive, mobil oyun şirketi Zynga’yı nakit ve hisse karışımı bir şekilde 12,7 milyar dolara satın aldığını açıkladı. Take-Two, anlaşmanın bir kısmının JPMorgan’dan 2.7 milyar dolarlık finansmanla karşılanacağını söyledi. Kalan kısım, bilançosundaki nakitten ve yeni borç ihracı gelirlerinden oluşacak.
Take-Two Mobil Alanda Güçlü Konuma geçmeyi Hedefliyor
Take-Two CEO’su Strauss Zelnick, Zynga’nın satın alınmasının, son yıllarda küresel video oyunu endüstrisinin en hızlı büyüyen segmenti olan mobilde güçlü bir konum sağlayacağını ve Zynga’nın çekici bir yanının kendi reklam platformuna sahip olması olduğunu söyledi. Oyun yapımcılarının kendi bünyesinde böyle bir platforma sahip olması çok az.
En çok FarmVille serisiyle tanınan Zynga, başlangıçta Facebook’ta gelişti ve bir noktada platformdaki en başarılı uygulama geliştiricisi oldu. O zamandan beri, Zynga, akıllı telefon çağındaki patlamalı büyümeden yararlanmayı umarak odağını mobil cihazlara çevirdi. FarmVille, Zynga’nın en bilinen oyunu olsa da, CSR Racing, Empires & Puzzles ve Warner Bros.′ Harry Potter serisine dayanan Harry Potter: Puzzles & Spells dahil olmak üzere birçok önemli oyun daha yayınladı.
Zynga’yı 1,8 milyar $ ödeyerek Peak Games Türk oyun firmasını satın almasıyla da hatırlıyoruz[1]. Zynga’nın kendisi de bir süredir satın alma modundaydı. 2021’de devasa bir golf oyununa sahip mobil geliştirici olan StarLark ve mobil reklam sağlayıcı Chartboost gibi şirketlere 750 milyon dolardan fazla harcama yaptı. Bu şirketler artık Take-Two’nun bir parçası haline geldi.
Take-Two ise, Grand Theft Auto ve NBA 2K gibi bilgisayar ve konsol oyun serileriyle tanınır. 2013 yılında piyasaya sürülen “Grand Theft Auto V”, tüm zamanların en çok satan video oyunlarından biridir. Şirket verilerine göre dünya çapında 155 milyondan fazla sattı.
Zelnick, bugün video oyunu alanındaki en popüler konulardan birisi olan Metaverse’den kaçındığını söyledi.
Zynga Hisseleri iPhone Gizlilik Nedeniyle Düştü
Zynga’nın hisseleri, Apple’in hedefli reklamcılık amacıyla kullanıcıları takip etmeyi zorlaştıran yeni gizlilik kurallarından bir darbe aldığı için geçen yaz sonunda düştü. Zynga ayrıca pandemi kısıtlamalarının hafifletilmesi nedeniyle de beklenenden fazla kullanıcı düşüşleri bildirdi.
Ancak daha yakın zamanlarda, şirket toparlanma belirtileri gösterdi. Kasım ayında Zynga, üçüncü çeyrekte rekor sayıda rezervasyon bildirdi ve reklam satışlarının neredeyse iki katına çıkmasıyla zararını azalttı. Şirket daha sonra, önceki çeyreğe göre değişmeyen tam yıl geliri 2,78 milyar dolar ve net rezervasyonlarda 2,81 milyar dolar beklediğini söyledi.
Oyun Endüstrisinde Birleşmeler Arttı
Salgın ve beraberinde getirdiği kapanmalar (kanartinalar), mobil oyunlara yapılan tüketici harcamaları, konsol ve bilgisayar oyunlarına yapılan harcamaların toplamına nazaran geride bırakarak, özellikle son yıllarda öne geçti.
Son zamanlarda, 180 milyar dolarlık oyun endüstrisinde bir dizi birleşme gördük. Microsoft , Fallout ve The Elder Scrolls franchise’larının arkasındaki şirket olan Bethesda’yı 2020′de 7,5 milyar dolara satın alırken, Electronic Arts , aynı dönemde İngiltere yarış oyunu geliştiricisi Codemasters’ı 1,2 milyar dolara, Glu Mobile’ı 2,4 milyar $’a, Playdemic’i 1,4 milyar $’a satın aldı . 2021′de Tencent, İngiliz oyun stüdyosu Sumo Group’un yanı sıra ABD merkezli zombi oyunu Back4Blood’un yaratıcısı Turtle Rock Studios’u satın alma anlaşmalarını duyurdu .