Türkiye Oyun Geliştiricileri Derneği (TOGED) tarafından organize edilen ve ODTÜ Teknokent Yönetim A.Ş (ODTÜ Teknokent), Orta Doğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ) ve Ankara Kalkınma Ajansı işbirliği ile gerçekleştirilecek olan Gelişmiş Oyun Prototipleme Teknikleri ile Yayıncılık ve Yatırımcı İlişkileri uygulamalı atölye çalışmaları 26-27 Mayıs’ta düzenleniyor. Çevrimiçi gerçekleştirilecek olan atölye ile başta bağımsız geliştiriciler ile faaliyetlerinin kapsamını büyütmek isteyen orta ölçekli stüdyolara hem hızlı bir şekilde prototip çıkarma hem de olası yatırımcılar ve yayıncılarla ilişki kurma deneyiminin kazandırılması hedefleniyor.
Gelişmiş Prototipleme Teknikleri Atölyesi
İki güne yayılan atölye çalışmasının ilk günü en hızlı biçimde bir ürün prototipinin nasıl hazırlanacağı konusuna odaklanacak. Oyun sektöründeki tüm grup ve kişilerin katılımına açık ve tamamen ücretsiz olan atölye çalışması oyun sektöründe başarılı işlere imza atmış stüdyolardan deneyimli isimler tarafından verilecek.
Atölye kapsamında prototipe dayalı oyun geliştirme sürecindeki iş akışları, fikir ve trend takibi için gerekli araçlar, prototipten MVP’ye geçiş süreci gibi konular ele alınacak.
Katılımcılar atölyeyi TOGED Discord sunucusu yanında, TOGED YouTube ve TOGED Facebook sayfalarından takip edebilecek, sorularını ise Discord aracılığıyla iletebilecekler.
Yayıncılık ve Yatırımcı İlişkileri Atölyesi
27 Mayıs günü yapılacak ikinci atölyede ise geliştiricilerin ürünlerini yayıncılara ve yatırımcılara nasıl en iyi biçimde anlatabilecekleri ele alınacak. Geliştirici – Yatırımcı/Yayıncı ilişkilerini her iki taraftan değerlendirecek atölye ile katılımcılara şirketleri, projeleri ve ürünlerini yatırımcı ve yayıncılara etkili biçimde nasıl sunabileceklerine dair deneyim kazandırılması amaçlanıyor. Bu bağlamda atölye sonunda katılımcıların mentorlara çalışmaları veya ürünleri hakkında sunum yapmaları beklenecek.
Hazırlık aşamasında grupların kendilerine özel Discord odalarında bir araya gelerek sunumları üzerinde çalışma ve bu süreçte mentorlara danışma fırsatları da olacak.
Atölyelere katılmak için https://forms.gle/G7YLdrjYmJGjNHsU8 adresindeki formu doldurarak kayıt olabilirsiniz.
Program:
26 Mayıs Çarşamba – Gelişmiş Prototipleme Teknikleri Atölyesi
Mentor / Konuşmacılar:
Oğuz Konya – Game Client Engineer / DIGIT Game Studios
Doğacan Tuğrul – Game Designer & Product Manager / Panteon
11:00 – 11:15 / Açılış Konuşması
11:15 – 11:45 / Oyun Üretiminde Prototipin Yeri
11:45 – 12:00 / Soru Cevap
12:00 – 12:30 / Gelişmiş prototipleme Teknikleri
12:30 – 12:45 / Soru Cevap
12:45 – 13:00 / Uygulama aşaması ile ilgili bilgilendirmeler
13:00 – 16:00 / Prototip Uygulaması
16:00 – 18:00 / Çalışmaların sunulması
27 Mayıs Perşembe – Yayıncılık ve Yatırımcı İlişkileri Atölyesi
Mentor / Konuşmacılar:
İsmet Gökşen – Managing Partner / Ludus Venture Studio
Emre Taş – Co-Founder & CEO / Alictus
Ganbayar Bayaraa – Customer Success Manager / Tenjin
11:00 – 11:15 / Açılış Konuşması
11:15 – 11:45 / Yatırımcı Gözünden Stüdyo İlişkileri
11:45 – 12:00 / Soru Cevap
12:00 – 12:30 / Stüdyo Gözünden Yayıncılık
12:30 – 12:45 / Soru Cevap
12:45 – 13:15 / Self-publishing: UA & Monetization Tools and Tactics
13:15 – 13:25 / Soru Cevap
13:25 – 13:30 / Uygulama aşaması ile ilgili bilgilendirmeler
13:30 – 15:00 / Pitching Uygulaması
15:00 – 18:00 / Çalışmaların sunulması