Geçen yıl “QPR Business Game” adıyla yapılan “BGF Business Game”de, bu yıl yarı finalde yarışan iki Turkcell takımından Snailbit birinci olarak finale kaldı. Diğer Turkcell takımı olan Bosphorus ise yarı finale kadar başarıyla çıkıp, turu dördüncü olarak tamamladı.
Bora Yılmaz, Meriç Tunç, Onur Doğan, Bülent Kaçmaz ve Turgay Adıyaman’dan oluşan SnailBit ekibi, yarışmada 4 yıl boyunca Telekom sektöründe cep telefonu ve GSM şebekesi ekipmanları üretimi ve satışı yapan bir firmayı yönetti. Firma her yönetim yılı en yüksek performansı gösterdi ve toplam 10 rakip firma arasında birinci olarak yarı finale yükseldi.
SnailBit, 1. turda: Danimarka, Belçika, Fransa, Çin, İrlanda, İngiltere, Yunanistan, Endonezya ve Rusya ile rakipken 2. turda: ABD, Finlandiya, Danimarka, Litvanya, Lüksemburg arasında yarıştı.
Eylül 2003’te toplamda 50 kadar takım 6 ayrı bölümde yarı final için karşılaştı. Bu turda Turkcell takımları, sağlık sektöründe Bilgisayarlı Tomografi & Manyetik Resonans üretimi/satışı yapan bir firmayı sanal olarak yönetti. 6 takım arasında 4 yıl üst üste en yüksek EVA’ya sahip olan SnailBit, açık arayla birinci oldu.
Tüm oyun boyunca, aralarında telekom sektörünün dünya devlerinden Orange, Ericsson, Perlos’un da bulunduğu 20 takım yarıştı. Yarışta firmalar, bir yıl sonundaki performans ve EVA (Economic Value Added) değerlerine göre sıralanıyor. Snailbit takımı başarılı yönetimiyle 400 milyon Euro EVA elde ederken, en yakın rakibi 280 milyon Euro elde etti.
Takımın adı “Snailbit”, İngilizce Snail ve Rabbit (salyangoz ve tavşan) sözcüklerinden türetilmiş ve Turkcell’in sevimli karakteri Cell-O’yu temsil ediyor.
BGF Business Game Hakkında
BGF Business Game, oyuna katılan takımların finansal olarak birbirinin aynı olan şirketlerini, her raunt için ayrı ayrı belirlenen bir sektörde 4 yıl boyunca işletmeleri üzerine kurulu. Her yıl için üretim, satış, dış alım, kar payı, satış-pazarlama, Ar-Ge, personel planlaması vs. gibi bir şirketi ilgilendiren tüm kararlar her takımdan ayrı ayrı alınarak, oyunu düzenleyen şirket tarafından, pazara işleniyor ve ortaya çıkan şirketin finansal değerleri takıma bildiriliyor. Bu sonuçlara göre, takım bir sonraki yıla ait kararlarını alıyor ve bu 4 defa yapılıyor. 4 yılın sonunda kümülatif olarak, en yüksek EVA (Economic Value Added)’ya sahip olan şirket birinci oluyor.
Oyuna bu yıl, 51 ülkeden yaklaşık 500 ayrı takım katıldı. İlk tur için Eylül 2002, Aralık 2002, Ocak 2003, Mart 2003 ve Mayıs 2003’te ayrı ayrı başlangıçlar yapıldı. Bu 500 takım, bölüm adı verilen 10-12’şerli gruplara ayrıldı. Her bölümü birinci bitiren şirket yarı finale katılma hakkı kazandı.