Bugünlerde yapay zekanın her şeyi yapabileceği düşünülüyor. Ama acaba öyle mi? Amerika’da bir online yayın buna dair bir deneme yapmış. Kentucky Derbisi için tahminde bulunmuş ama yapay zeka başarılı olamamış. Şöyle anlatıyorlar;
At yarışlarında yapay zekayı kullanmanın çeşitli yolları vardır. Kendi metodolojinize dayalı olarak çok sayıda veriyi işleyebilir, önceden eğitilmiş bir üçüncü taraf modeline güvenebilir ve hatta sıfırdan özel bir çözüm oluşturabilirsiniz. Rakamları hesaplamak ve bizim için seçimleri yapmak üzere HorseGPT adını verdiğimiz bir GPT oluşturmaya karar verdik .
HorseGPT’ye at yarışına özel veri bilimi uzmanlığını aşılamak için yönlendirmeleri dikkatlice derledik: havanın süreleri nasıl etkilediği, jokeylerin ve binicilik stilinin rolü, post pozisyonların önemi vb. Daha sonra bunu, bahis oynamanın teorik yönlerini kapsayan araştırma makaleleri ve bloglardan oluşan bir karışımla besledik ve pratik bilgileri katmanlara ayırdık: yarış formlarının nasıl okunacağı, istatistiklerin ne anlama geldiği, hangi faktörlerin en tahmin edici olduğu, uzman bahis stratejileri ve daha fazlası. Son olarak HorseGPT’ye zengin bir tarihi Kentucky Derby verisi besledik ve onu yeni edinilen becerileri kullanmak için gereken ham bilgilerle donattık.
HorseGPT’yi bu yılki Derbi için resmi yarış formlarında kullanıma sunduk. HorseGPT’den her yarışın formunu dikkatli bir şekilde analiz etmesini, en iyi yarışmacıları belirlemesini ve yarış istatistiklerinden elde edilen derin arka plan bilgisine dayanarak bahis türleri ve stratejileri önermesini istedik.
Sonuç mu?
HorseGPT Derbi’yi kazanacak iki at seçti ancak ikisi de birinci olamadı (seçilen atlardan Sierra Leone 2 ve Fierceness 15. bitirdi) Ayrıca, ilk iki sırada bitirenleri doğru sırayla seçmeye çalışıyorsanız aynı iki atı –birinci ve ikinci diye– tavsiye etti. Ama Fierceness 15.sıradaydı.
Ancak daha da kötüsü, HorseGPT birinci veya ikinci sırada bitirmek için “Just a Touch”a bahis yapılmasını önerdi. Yarış bittiğinde o at da sonuncu oldu. Ve doğru sıralamayla ilk üç sırayı tahmin etmesi istendiğinde, HorseGPT, Sierra Leone, Dierceness ve Just a Touch seçmişti. Yani 2., 15. ve sonuncu atları)
Kentucky Derbisi için 2016 yılında çevrimiçi bir “sürü zekası” platformu doğru bir tahmin üretmiş ve sırasıyla ilk sırada bitiren 4 atın isimlerini vermiş. Ancak bir sonraki yıl tahminleri yakın bile değilmiş. Dolayısıyla 2016 tahminleri için bazı yorumlar var.
Google Gemini ile de durum farklı değildi. Gemini’ye kazanan at olan “Athletic”i seçmesi istendiğinde, önce Catching Freedom’ı –ki 4. bitirmiş– seçti. Ancak “İtalyan aksanıyla” kazananı tahmin etmesi istendiğinde tamamen farklı bir yanıt verdi.
“Kentucky Derby’nin galibi… Sadece bir Dokunuş! Si, bu… doğru. Meydanlarda pek çok kutlama olacak, bunu garanti ederim!”
Malum Just a Touch sonuncu oldu.
Yani bütün sohbet botları aynı fikirde gibi gözüküyor. Ayrıca online dergi HorseGPT’nin, resmi Kentucky Derby web sitesinde adı geçen birçok uzman analistle de aynı fikirde göründüğünü ekliyor.
Bu da yapay zekanın yapabilecekleri, yapamayacakları için bir fikir sunan araştırma olmuş.