Ticaret Bakanlığı taragından gümrük ve dış ticaret bölge müdürlüklerine gönderdiği yazıya göre, yurtdışından yolcu beraberinde cep telefonu getirmek 1 adetle sınırlandı. Bugüne kadar ki durumda, yurt dışında 2. telefonu yanında getiren kişiler, fazladan getirdikleri telefon başına 2 katı vergi uygulaması kapsamında, telefon değerinin yüzde 40’ı kadar gümrük vergisi ödüyordu.
Yeni düzenlemeyle yurtdışından vatandaş gümrük vergisi ödeyerek dahi yurda ikinci telefonu sokmak istese buna izin verilmeyecek. 2. telefona gümrükte el konulacak. Yolcu yeniden yurtdışına çıktığında el konulan telefon kendisine iade edilecek. Bu durumdaki cep telefonlarının 3 aya kadar gümrük ambarlarında bekletilmesi istenebilecek.
Yurt dışı telefon kayıt ücreti, Ocak 2024 itibarıyla 31.692 TL’ye yükseltilmişti.



Kaynak : 