İstanbul Bilgi Üniversitesi İletişim Fakültesi Dijital Oyun Tasarımı Bölümü, bağımsız oyun geliştiricileri ve üniversite öğrencilerini bir araya getirerek projeler yaratılmasını sağlamak amacıyla “Global Game Jam”i düzenledi. Etkinlik, İstanbul Bilgi Üniversitesi santralistanbul RGB Stüdyoları’nda aralıksız 48 saat boyunca devam etti. Global Game Jam bu yıl toplam 114 ülkede İstanbul Bilgi Üniversitesi’nin de aralarında bulunduğu 934 merkezde düzenlendi. Global etkinlikte, “Telafi etmek, onarmak” ana temasından yola çıkan oyunseverler yaklaşık 10.000 oyun geliştirdi. Ekipler, oyun tasarımı, grafik tasarım, 3D modelleme, programlama, ses tasarım ve müzik gibi birçok alana katkıda bulunabilecek renkli projelere imza attı.
Türkiye nüfusunun yaklaşık üçte biri oyuncu
81 milyon nüfuslu ülkemizde büyük bir çoğunluğu mobil olmak üzere 32 milyonu aşkın oyuncu bulunduğunu vurgulayan Bilgi Dijital Oyun Tasarımı Bölüm Başkanı Dr. Öğr. Üyesi Nuri Kara alana olan ilgiyi ve proje üretimini artırmayı hedeflediklerini belirtti.
Kara, şunları söyledi;
“Oyun sektöründeki ivmelenme 2020 itibariyle devam ediyor. Dünyada yaklaşık 150 milyar $’lık bir pazar var. Türkiye oyun sektöründe de bağımsız geliştiricilerin ve oyun yazılım firmalarının sayısı her geçen gün artıyor. Türkiye’de 2020 itibariyle oyun pazarı 1 milyar $’ı buldu. Özellikle mobil oyunların hyper casual kategorisinin büyüme ivmesi devam ediyor. Farklı gelir paylaşım modelleriyle de Türkiye’deki düşük bütçeli oyun firmaları oyunlarını uluslararası alanda pazarlama fırsatı bulabiliyor”
Kara, 2020 yılında da akademi ve sektör işbirliklerini artırmayı hedefleyen çalıştaylar, seminerler ve Game Jam etkinlikleri ile alana katkı vermeyi sürdüreceklerini vurguladı.