Perşembe gecesi ABD / Beyaz Saray’da düzenlenen akşam yemeğinde, Amerika’nın büyük teknoloji yöneticileri, Donald Trump’ın liderliğini sırayla överek ona olağanüstü bir sadakat gösterisi sergilediler.
4 Eylül’deki akşam yemeğinde, Mark Zuckerberg (Meta), Tim Cook (Apple), Satya Nadella (Microsoft), Sundar Pichai (Google), Sam Altman (OpenAI) ve Bill Gates (Microsoft) gibi üst düzey teknoloji yöneticileri, Trump’ın liderliğini sırayla övdüler. İş dünyası yanlısı duruşunu ve inovasyon ile altyapı yatırımlarına davetkar bir ton oluşturmasını takdir ettiklerini ilettiler.
Toplantıda, Meta, 2028 yılına kadar veri merkezleri ve altyapı için 600 milyar dolar taahhüt etti. Apple, ABD’deki ileri üretimle uyumlu benzer bir taahhütte bulundu. Google, Microsoft ve diğerleri de önemli yatırım planlarını dile getirdi.
Wired, bu sahneyi neredeyse gerçeküstü bir “sadakat gösterisi” olarak nitelendirdi ve CEO’ların övgülerini, Trump’ın gözüne girmek için “güçlü insanların birbirlerine çelme takmalarına” benzetti; “uzaktaki, sevilmeyen bir amcaya Şükran Günü’nü kutlamak için sırayla kamerayı elden ele dolaştırmak gibi” diye yazdı.
The Verge, teknoloji liderlerinin yapay zeka, altyapı, gümrük vergileri ve antitröst alanlarındaki politik avantajlar nedeniyle Trump yönetimiyle aynı çizgide olduğunu yazdı. Akşam yemeği, First Lady Melanie Trump’ın Yapay Zeka Eğitimi girişimiyle de aynı zamana denk geldi.
Zaten bu liderler, şirketlerini Trump’ın teknoloji/inovasyon yanlısı gündemiyle gözle görülür şekilde uyumlu hale getirdiler.
Tabii ki bir karşılık da bekliyorlar yani birlikte görünürlük ve bağlılık gösterisi karşılığında, olumlu düzenleyici ve altyapı desteği istiyorlar. Yani, Amerikalı teknoloji dünyası, Trump yönetimi sayesinde küresel anlamda yapay zeka yönetimi, ticaret ve yerel Ar-Ge politikaları üzerinde nüfuz sahibi olmayı hedefliyorlar.
Elon Musk Davet Edilmedi mi?
Musk davet edildiğini iddia ediyor. Pek çok Amerikan yayını, bir Beyaz Saray sözcüsünün Musk’ın şirketinin davet edildiğini doğruladığını bildirdi. Musk daha sonra şu tweeti attı:
“Davet edildim ama maalesef katılamam mümkün olmayacak. Temsilcilerimden biri orada olacak.”
Muhtemelen siyasi tartışmalar ve Trump ile gergin ilişkiler nedeniyle katılmamayı ve bir temsilci yollamayı tercih etti. Ancak bazı haberler bir tutarsızlığa işaret ediyor: Çünkü bir başka Beyaz Saray yetkilisi Musk’ın davetli listesinde olmadığını söyledi.
Musk’ın Trump ile ilişkisi, Trump’ın “Büyük Güzel Yasa Tasarısı”nı alenen eleştirerek “aptalca” olarak nitelendirmesi nedeniyle bozuldu. DOGE başkanlığını yürüttüğü danışmanlık görevini sıkıntıya soktu ve daha sonra bu görevinden ayrıldı.
Trump o zamandan beri Musk’tan “%80 süper dahi, %20’sinde ise bazı sorunları var” diye bahsediyor.



Kaynak : 