SlashData Developer Economics programı çerçevesinde yayınlanan bir rapor, mobil, masaüstü, IoT, bulut, web, oyun, arttırılmış ve sanal gerçeklik ile makine öğrenmesi alanlarında çalışan kod geliştiriciler konusunda ilginç bilgiler veriyor [1]. Mayıs-haziran 2018 tarihleri arasında Türkiye dahil 167 ülkeden 20,500 geliştiricinin katıldığı araştırma geliştirici ekonomisinin bileşenlerini ortaya koyuyor.
Rapor 6 temel alana odaklanmış. Bunlar
- Veri Bilimi
- Global ekonominin değişimini sağlayan geliştiricilerin çalıştığı yazılımlar
- Programlama Dilleri
- Oyun geliştiricilerin kazandıkları para artıyor
- Şirketlerde gelişticiler karar verici durumundalar
- Büyük verinin gerçek hayatta kullanımı
Araştırmanın Önemli Bulguları ise şu şekilde;
- Önümüzdeki yıllarda en çok aranan beceriler ; “Veri Bilimi” ve “Makine Öğrenmesi” olacak. Bu nedenle de geliştiricilerin % 45’i bu alana yönelmek istiyor. Bu konuların arkasından ise, derin öğrenme, bulut bilişim ve açık kaynak yazılım geliyor.
- Geliştiricilerin % 33’ü kullanıcı arayüzü tasarımı ve % 25’i bulut geliştiriciliği öğrenmek istiyor. Geliştiriciler belli bir alanda uzmanlaşmak yerine, işin tamamını öğrenmeyi tercih ediyorlar.
- DevOps artık ana akım geliştirici trendi durumunda. Geliştiricilerin 1/8’i DevOps projelerinde çalışıyor
- Geliştiriciler robotik konusu ile çok ilgililer ama bu konuda çalışan az. % 40’ı robotik projelerinde çalışmak istediğini belirtmiş. Ancak % 9’u bir robotik projede yer alıyor.
- JavaScript hala en popüler programlama dili durumunda ve bu durum daha da büyüyor. 10 milyondan fazla geliştirici JavaScript kullanıyor. Ancak son 1 yılda bunlara 3 milyon katılmış.
- Python 7 milyon aktif geliştiriciye ulaşmış. Makine öğrenmesi ve Veri bilimcilerinin % 62’si Pyton kullanıyor.
- Oyun geliştiriciler en çok para kazanan geliştiriciler arasında. 2017 yılının ilk 6 ayında, oyun geliştiricilerinin % 29’u ayda 100 $’dan fazla kazanırken, 2018’in ilk yarısında bu rakam % 48’e yükselmiş.
- Oyun geliştiricileri, webe geçmeye başlamışlar. Tabletler, akıllı telefonlar ve masaüstü çalışmaları yapan oyun geliştiricileri 2017’de % 38 iken, 2018’de % 43 olmuş.
- Geliştiriciler, şirket küçük ise kullanacakları araçları seçebiliyor. Şirket büyüdükçe karar mekanizması da hiyerarşide daha yukarlara doğru çıkıyor.
- Veri bilimcilerin çok küçük bir kısmı büyük veri ile uğraşıyor. Bu verilerden gerçek zamanlı tahmin çıkartanlar ise ancak % 21. Bunların da % 68’i ayda 10 bin taneden daha az tahmin yapıyor.
- Ses tanıma, görüntü işleme ve dil işleme (NLP) gibi çok tartışmalı olan alanlarda, veri bilimcilerinin % 50den fazlasının çalıştıkları veri setleri 20 bin kayıdın altında yani küçük kalıyor.