Güney Kore’deki haberlere ve güvenlik yetkililerine göre, erişimi engelleyen 1 günlük siber saldırı sonrasında, Hacker’lar, 10.000lerce Amerikan askerine ait kişisel bilgilerin web sitesine sızdırdılar.
1950 yılında başlayan Kore Savaşı yıldönümünde Güney Kore başkanlık ofisinin web sitesi ile bazı yerell gezeteleri çöktürdü. Saldırganların kimlikleri ve amaçşarı hemen anlaşılamadı ama siber güvenlik ve gözetlemenin artık önemli bir konu haline geldiği gözüküyor. Geçen haftaki NSA rezaleti de bunu anlatıyor zaten.
Kuzey Kore reddediyor ve kurban olduğunu iddia ediyor ama Güney Kore banka ve devlet networklerine yapılan önceki saldırı için başka sorumlu tutulan yok.
Tanımlanamayan hackerlar iktidardaki partinin 2 milyondan fazla Güney Kore’li çalışanının ve Güney Kore’de konuşlanmış 40,000 ABD askerinin kişisel bilgilerinin yayınlandığını bildirdiler.
Güney Kore Haberleşme bakanı Amerikan askerlerine dair bilgilerin doğru olup olmadığı konusunda yorum yapmaktan kaçındı.



Kaynak : 