“League of Legends” ve “Valorant” gibi popüler video oyunlarının geliştiricisi Riot Games, dünya genelinde çalışanlarının %11’ini işten çıkaracağını açıkladı. Los Angeles merkezli şirket yaklaşık 530 kişiyi işten çıkaracağını duyurdu.
2011 yılında Çinli oyun devi Tencent tarafından satın alınan Riot Games, “Riot Games’in geleceği açısından kritik” başlığı ile çalışanlara gönderdiği bir notta, bu hamleyi giderek artan maliyetlere bağladı. CEO Dylan Jadeja şunları yazdı:
“İşimize odaklanmak ve çabalarımızı oyuncu değerini en fazla artıran şeylere, yani oyuncuların gerçekten zamanına değer olan şeylere odaklamak için daha fazlasını yapmalıyız.”
Riot’un işten çıkarmaları, Amerikan teknoloji ve medyasındaki, içinde bulunduğumu ay sürmekte olan ve binlerce çalışanı etkileyen geniş kapsamlı işten çıkarmalardan bir tanesi oldu. 2024’ün ilk iki haftasında Google , Amazon ve diğer önde gelen teknoloji işverenlerinde 5.500’den fazla işten çıkarma duyuruldu.
Riot Games’in amiral gemisi oyunu LOL olarak kısaltılan “League of Legends”, kullanıcıların takımlara ayrıldığı ve her takımın diğerinin üssünü yok etmesi üzerine oynanan ve 10 yıldır pazarda önemli bir yer tutan bir oyun.
Pazartesi notunda Jadeja, geliştiricinin 2019’dan bu yana nasıl agresif bir şekilde yeni büyüme kaynakları peşinde koştuğunu ayrıntılarıyla anlattı:
“Küresel ayak izimizi genişlettik, işletim modelimizi değiştirdik, hedeflerimize uygun yeni yetenekler getirdik ve sonuçta Riot’un boyutunu sadece son bir kaç yılda, iki katına çıkardık.
Bugün yeterince net bir odaklanmaya sahip olmayan bir şirketiz ve basitçe söylemek gerekirse, yapacak çok fazla işimiz var”
Jadeja şunları söyledi; bundan sonrasında çevrimiçi bir kart oyunu olan “Legends of Runeterra”nın arkasındaki ekibin boyutunu küçültecek ve oyunun geliştirme maliyeti “diğer oyunlar aracılığıyla” desteklenecek. “League of Legends” dünyasından yeni oyunlar geliştirmeye çalışan yayıncı “Riot Forge”u da kapatacak. İleriye dönük olarak öncelik Riot’un “temel” oyunlarının arkasındaki ekiplere geçecek.