Amerikan Başkanı Donald Trump, devletin kurumlarına yönelik belirli güvenlik uygulamalarını getiren ve federal hükümetin dijital güvenlik açıklarının kapsamlı incelenmesini başlatacak olan bir siber güvenlik düzeni yönetmeliği imzaladı. Yönetmeliğin imzası uzun zaman geciktiği için Trump eleştiriliyordu [1].
Hatırlanacağı üzere ABD son yıllarda sarsıcı büyüklükte siber saldırılara maruz kalıyor. Duyulan saldırılan arasında Yahoo, Target, Sony gibi büyük firmalar vardı. Ama özel sektörün yanında Amerikan Personel Yönetim Ofisinin de büyük bir saldırıya uğradığı ortaya çıkmıştı. Ama Trump’ın esas eleştirildiği konu, 2016 cumhurbaşkanlığı seçimleri sırasında, kendisinin lehine olmak üzere, Hillary Clinton’ın kampanyasına dair belgelerin sızdırılması noktası oluyor. FBI halen Trump’ın yardımcılarının seçim kampanyasında Moskova ile koordinasyonda olup olmadığı konusunda bir soruşturma yürütüyor.
İşte bu ortamda, bu yönetmeliğin Trump’un siber politikadaki ilk büyük eylemi olduğu kaydediliyor. Beyaz Saray Anavatan Güvenliği Danışmanı Tom Bossert, perşembe günü öğleden sonra yapılan bir brifingde “Siber alan yanlış yöne gidiyor. Bu eğilimi durdurup, Amerikan halkı yararları yönünde tersine çevirmenin zamanı geldi” dedi. Siber uzmanlar, yönetmeliğin önceki hükümetler tarafından hazırlanmış taslakların büyük ölçüde geliştirilmesi ile oluşturulduğunu belirtiyor.
Yönetmelikte, her devlet kurumundaki siber risklerin değerlendirilmesi dahil, çeşitli gözden geçirme sistemleri yanında, santraller ve hastaneler gibi hayati altyapıyı korumaya yönelik, iyi eğitim almış çalışanların yer alacağı bir siber işgücünün oluşturulması getiriliyor. Ayrıca hükümet genelinde paylaşılan BT hizmetleri ve ağlarına geçişin mümkün olup olmadığı incelenecek. Çünkü belirtildiğine göre 80 milyar $’lık hükümet BT bütçesinin % 80’i eskimiş sistemlerin bakımına gidiyor. Trump mayıs başında da, danışmanı Jared Kushner’ın yönetiminde Amerikan Teknoloji Konseyi adlı bir oluşum için imza atmıştı. Bu konsey ülkenin BT modernizasyonu için çalışacak.
Trump Başkanlığı teslim aldıktan sonra Rusya’dan geldiği iddia edilen dijital saldırıları inceleyeceğini taahhüt etmişti ama bugüne kadar bu konuda bir şey yapmadığı eleştirileri var. Tabi kendisini soruşturan FBI başkanını geçen hafta görevden alması da hem kendi partisinden, hem de Demokratlardan tepki aldı. Dolayısıyla yönetmeliğin de, bu tepkileri durdurmaya yönelik olduğu iddia ediliyor. Çünkü ocak ayında imzaya açılmış ama Trump son anda imzalamamıştı.
[1] Trump’ın Bilgisayar Korsanları (Hackers) Mücadele Planı Boşlukta Kaldı



Kaynak : 