Türk Telekom’un borç yapılandırması 30 Eylül tarihinde başlamıştı. Türk Telekom, toplam 1 milyon 340 bin borçlu telefon abonesinden alacaklarını tahsil ederek, özelleştirme sürecinde borç/alacak sorununu çözmeyi amaçlıyor.
Türk Telekom’un, borçları yeniden yapılandırmak için müracaat eden abone sayısının yetersiz olması nedeniyle süreyi 3 ay daha yani 27 Şubat’a kadar uzattı. Bugüne kadar borçlu abonelerin yüzde 12.5’i olan 168 bin 857 abonenin başvurduğu ve 66.6 trilyon TL’lik borcun taksite bağlandığı belirtiliyor.
Aldığımız bilgiye göre toplam borç tutarı, –yargıya intikal eden 550, etmeyen 167 trilyon olmak üzere– toplam 717 trilyon lira seviyesinde bulunuyor.
Türk Telekom;
- 240 milyona kadar borcu olanlara 4 taksit,
- 240 – 600 milyon arası borcu olanlara 6 taksit,
- 600 milyon – 1 milyar arası borcu olanlara 8 taksit ve
- 1 milyar liranın üzerinde borcu olanlara 10 taksitle
ödeme imkanı sunuyor.



Kaynak : 