Sosyal medya platformu X’in CEO’su Linda Yaccarino, X hesabından verdiği mesajla istifa etmeye karar verdiğini duyurdu. Elon Musk, Mayıs 2023’te, eski adı Twitter olan X sosyal medya platformunun CEO’luğuna Yaccarino’yu getirmişti.
Yaccarino’nun ayrılma kararı arkasında 2 neden olduğu belirtiliyor. Birisi Grok krizi ve Antisemitik içerik, diğeri ise reklam gelirlerinin hala istenen seviyeye çıkamamış olması.
Musk’ın devir alması sonrasındaki garip hareketleri, reklamverenin Twitter’dan kaçmasına neden olmuştu. Yaccarino NBCUniversal’in reklam satışları başkanlığından o zamanlar adı Twitter olan X.com’a transfer olurken, asıl amaç Musk nedeniyle düşen reklam gelirlerinin düzeltilmesiydi. Yaccarino, X’te reklam geliri düşüşünü durdurmaya çalıştı ama 2025’te gelirin hâlâ 2021 seviyelerinin altında olduğu açıklandı.
xAI’nın geliştirdiği Grok chatbotu da diğer bir sorun. Adolf Hitler’i överek ve antisemitik söylemlerle gündeme geldi. Bu durum ciddi tepki yarattı. Yaccarino, bu içeriklerin doğrudan toplumun hassasiyetlerini zedelediğini açıkladı. İş dünyası tepkisi sert oldu; reklamverenler güven kaybı yaşadı, “brand safety” endişeleri arttı.
2 inanılmaz yılın ardından X’in CEO’luğundan istifa etmeye karar verdiğini açıklayan Yaccarino şöyle dedi :
“Elon Musk ile X’e yönelik vizyonunu ilk kez konuştuğumuzda, bu şirketin olağanüstü misyonunu yerine getirmenin hayatımın fırsatı olacağını biliyordum. İfade özgürlüğünü koruma, şirketi yeniden yapılandırma ve X’i ‘her şey uygulamasına’ dönüştürme sorumluluğunu bana verdiği için kendisine son derece minnettarım.”



Kaynak : 