Yayınlanan bir araştırmaya göre, ABD’de oyunseverlerin sayısı artıyor ve yeni dünya hızla bir oyun ülkesine dönüşüyor. Bir pazar araştırmaları ve danışmanlık firmasının yayınladığı verilere göre son 3 yıl içinde ABD’deki oyunseverlerin sayısı 2,5 kat artmış durumda. İstatistikler oyunseverlerin ilk tercihlerinin hala PC olduğunu, ikinci sırayı ise oyun konsollarının aldığını gösterse de mobil telefonları tercih edenlerin sayısı da hızla artmakta.
Parks Associates firmasının yürüttüğü pazar araştırması, ABD’de oyunseverlerin hızla arttığını ortaya koymakta. Bu artışta en büyük payı olan grup ise kendisini oyunsever olarak tanımlamayan ancak sosyal network oyunlarını ve ücretsiz, basit oyunları oynayan kitle olarak öne çıkıyor. Araştırmaya göre 307 milyon nüfuslu ABD’de 135 milyon kişi her ay en az bir kez oyun oynuyor. Bu kitlenin %80’ini ise sosyal network oyunlarını veya ücretsiz basit oyunları oynayan kişiler oluşturmakta.
Yayınlanan verilere göz atıldığında, genişbant internet erişimine sahip olan evlerde oyun oynamak için en çok tercih edilen platformun PC/laptoplar olduğu görülüyor. İkinci sırada oyun konsolları ve üçüncü sırada ise mobil cihazlar yer almakta. PC ile diğer platformlar arasındaki fark, en az 18 – 24 yaş aralığında. Yaş aralıkları arttıkça platform olarak PC’nin kullanılma oranı da artış gösteriyor ve 55 yaş üstü grup için PC tercihi, diğer tüm tercihlerin (oyun konsolu, mobil telefon, TV’ye takılan cihazlar ve portatif oyun cihazları) toplamından daha büyük bir yüzdeye sahip oluyor.
Araştırmanın bir başka sonucu ise, her ne kadar oyunseverlerin büyük bir bölümünü sosyal network oyunlarını ve ücretsiz basit oyunları oynayan kitle oluştursa da, oyuna harcanan para arttıkça oyun için harcanan sürenin de arttığı gerçeği. Bununla birlikte, ücretsiz kayıt olunan oyunları ve sosyal network oyunlarını oynayıp kendilerini birer “oyunsever” olarak tanımlamayan kitle de oyun içi item satışlarına ciddi ilgi göstermekte. Parks Associates’in araştırmasına göre Facebook oyunlarına para harcayan güruh her ay ortalama 29 Dolar, ücretsiz kayıt olunan oyunlarda para harcayanlar ise her ay ortalama 21 Dolar ödeme yapıyorlar.
Araştırmada açıklanan verilere göre, geleneksel kutuyla oyun satışı modeli, tüm karlılığını yitirmeye başlamış durumda. Oyuncular, kutuyla satılan geleneksel oyunlarda yalnızca 1 kez ödeme yapıyorlar ve oyun firmasıyla tüketici arasındaki ilişki sonlanmış oluyor. Oysa online oyunlarda, genellikle oyunun kendisi için para harcanmıyor olsa da “item satışı” veya özel görevler için oyuncular sürekli bir biçimde para harcıyorlar. Üstelik online oyun firmaları, oyuncuların sıkılmamasını sağlayabildikleri sürece alış-veriş devam ediyor.
Yayınlanan araştırmada yer alan veriler, aslında zaten bilinen gerçekler. Biz de turk-internet.com olarak yaptığımız röportajlarda bu konulara değinmiştik [1], [2]. Ancak Parks Associates grubunun yayınladığı araştırma, oyun sektörünün nabzını tutması açısından değil ortaya istatistiksel veriler koyabilmesi açısından oldukça önemli görülüyor.
[1]- Kaan Algan : Türkiye’de Oyun Sektörü, Dünyayı Biraz Geriden Takip Ediyor – 3
[2]- Eder : Türkiye Online Oyun’da En Büyük Pazarlardan Birisi Olacak