web analytics
Cuma, Haziran 26, 2026
No Result
View All Result
  • Giriş
Türk İnternet
  • Ana Sayfa
  • BİLİŞİM
  • e-TİCARET
  • INTERNET
  • TELEKOM
  • YENİ TEKNOLOJİLER
  • Hakkımızda
  • Kişisel Verilerin Korunması
    • Çerez Aydınlatma Metni
    • İlgili Kişi Başvuru Formu
No Result
View All Result
  • Ana Sayfa
  • BİLİŞİM
  • e-TİCARET
  • INTERNET
  • TELEKOM
  • YENİ TEKNOLOJİLER
  • Hakkımızda
  • Kişisel Verilerin Korunması
    • Çerez Aydınlatma Metni
    • İlgili Kişi Başvuru Formu
No Result
View All Result
Türk İnternet
No Result
View All Result
Ana Sayfa *İNSAN KAYNAKLARI

Microsoft’ta İlk Defa İşten Çıkarma Yaşanıyor ve Çıkarılanların Önemli Bir Kısmı H-1B

Microsoft tarihinde ilk defa toplu işten çıkarma yapıyor. Microsoft, 1,400'ü hemen olmak üzere 18 ay içinde 5,000 kişiyi çıkaracak. Bir Amerikan senatörünün "ilk olarak Amerikan vatandaşı olmayanların işten çıkarılması" talebine cevaben Microsoft, bazı H1B denilen geçici iş vizesiyle çalışanların da işten çıkarılacağı ama tek kriterinin bu olmadığı şeklinde açıklama yaptı.

Stuart J. Johnston-Stuart J. Johnston
28 Ocak 2009
-*İNSAN KAYNAKLARI
0
Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşLinkedin'de Paylaş

Microsoft tarihinde ilk defa toplu işten çıkarma yapılması, şirketin durgunluk-yaşamaz (recession-proff) olarak ekonomik krize bağışıklığı olduğu düşüncesine son verdi. Şirket 1,400’ü hemen olmak üzere gelecek 18 ay içinde 5.000 kişiyi işten çıkaraacak.

Microsoft geçmişte, Jack Welch’in 20/70/10 kuralını uygular ve dönem sonlarında en dipteki % 10’u işten atardı. Bu şirketin ölü toprağı serpilmiş olanlarının düzenli olarak şirketten uzaklaştırılması anlamına gelirdi ve böylece şirkette zaman zaman toplu işten çıkarma yapmanın da önüne geçerdi. Ama bu sefer ki, bu değil.

Bu sefer, sadece ölü toprağı olanlar değil, gerekli olduğundan işten çıkarma yapılıyor. Mesela Gamasutra adlı blog sitesinde yazıldığına ve sonradan da IGN tarafından onaylanan bilgiye göre, oyunlar bölümü bir darbe almış durumda. Şirketteki oyun geliştiricilerin büyük bir kısmının gitmesine izin verildiği belirtiliyor. Mesela tüm “Flight Simulator” ekibi gitti.

Bu bir çağın sonunu göstermiyor mu? Flight Simulator, nerdeyse Steve Ballmer’ın saçları varken ki yıllardan kalma. 1978 yılında subLOGIC adlı oyun firması tarafından piyasaya sürüldüğünde pazarı vurmuştu. Microsoft yazılımı 1982 yılında satın aldı ve yıllarca güncelledi. DC-3’den Airbus A380 Flying Titanic’e kadar bütün uçaklar eklendi. Ama şimdi bu ekip Microsoft’tan ayrılmış durumda ve henüz ne olacağı belirsiz[1].

Önce Amerikan Vatandaşı Olmayanlar İşten Çıkarılsın

Bu arada Microsoft’un eleman çıkarmaları ile ilgili olarak Amerikalı bir senatör öncelikle Amerikan Vatandaşı olmayanların işten çıkarılmalarını istedi.

Microsoft’un bu talebe cevabı ise; önemli sayıda H-1B (geçici iş vizesi) sahibinin işten çıkarılacağı ama bu kişilerin ziyaretçi çalışan pozisyonlarının kimin gideceği, kimin kalacağı kararındaki yegane kriter olmayacağı şeklindeydi.

Açıklama, Microsoft’un 18 ay içinde 5.000 kişiyi işten çıkaracağını duyurması üzerine bir mektup yazan Iowa’nın Cumhuriyetçi Senatörü Chuck Grassley’e verilen cevap olarak geldi. Grassley kendi sitesinde yerleştirilmiş olan mektubunda[2] şöyle diyordu :


    Microsoft’un işten çıkarma planı uygulamasında, eş niteliklere sahip Amerika’lı çalışanları yerine yabancı misafir çalışanları tercih etmesinden korkuyorum. Bildiğiniz gibi, İşverenlerin nitelikli Amerikan çalışanları, yabancı misafir çalışanlardan önce tercih etmesi gerektiğini düşünüyorum.


Amerikan Senatosu Finans Komitesi’nde yer alan Grassley, mektubunda Ballmer’dan işten çıkarmayı nasıl yapacaklarının detaylarını kendisine doğrudan açıklamasını istedi.

Microsoft yetkilileri ise Senator Grassley’e doğrudan bir cevap vereceklerini açıkladılar. Şirketin bu ifadesi kibarca olmakla birlikte, Grassley’in ricasının karşılanacağına dair bir işaret taşımıyor. Microsoft sözcüsü Lou Gellos InternetNews.com’a mail ile gönderdiği açıklamada şöyle dedi :


    Duyurduğumuz ilk azaltma bir kaç bölümü ve bu ülkede vize ile çalışan önemli sayıda yabancı ülke vatandaşı çalışanları etkileyecek. Mevcut ve gelecekteki iş olanaklarını detaylı bir şekilde analiz ederek hangi işlerin azaltılacağını belirlemek zor bir karar oldu.


Göçmen olmayan çalışanlara verilen H-1B vizeleri, Amerikan vatandaşı olmayan yetenekli çalışanlara ABD’de 6 yıla kadar kalma ve çalışma imkanı sağlıyor. Microsoft ve diğer teknoloji firmaları her yıl çok sayıda H-1B vizesi sağlıyor. Senatör Grassley’in Microsoft Başkanı Ballmer’a mektubunun, yanısıra yayınladığı bir beyanatta, H-1B konusunda şunları söyledi :


    H-1B programının amacı şirketlere, eğer ihtiyaçlarına uygun nitelikli Amerika’lı çalışan yoksa, yabancı misafir çalışanları geçici olarak işe alabilmelerine olanak sağlamaktır. Buna karşın, bu program Amerika’lı çalışanların yerine eleman almak anlamına gelmez.


Sözcü Gellos ise yabancı olsun, olmasın işini kaybeden herkesin etkileneceğinden bahsetti :


    Burada vize ile bulunurken işini kaybetmeninin anlamı, ayrıca kısa bir sürede ülkeyi terketmek zorunda kalmak ve çoğu zaman da aileleri ve çocukları köklerinden söküp almak demektir. Tüm çalışanlarımıza özen gösteriyor ve işten çıkarmalardan etkilenenlere, Amerikalı olsun olmasın, yardım etmeye çalışıyoruz.


Uzmanlar Microsoft gibi firmaların nitelikli teknik çalışanları tüm dünyadan aramak zorunda olduklarını, çünkü Amerikan üniversitelerinin gerekli alanlarda yeteri kadar yeni mezun çıkaramadığını belirtiyorlar ve bu nedenle de işten çıkarmaların çok da basit bir işlem olmadığını düşünüyorlar :


    Yönetim Kurulu tarafından karar verilen geleneksel işten çıkarmalara benzemez.


Zaten Microsoft’ta kişilere göre değil, belirlenen gruplara göre işten çıkarmalar yapılıyor. Ek olarak, Microsoft’un büyüklüğü ve işten çıkarmaların çokluğu konuya özel bir anlam veriyor. Uzmanlar :


    İşten çıkarılan sayısı, şirketin boyutuna nazaran çok düşük. Senatörün talebi bu nedenle çok anlamlı değil.


diyorlar. İşten çıkarmaların dedikoduları yıl sonunda önce bazı sitelerdeki haberlerle ortaya çıkmıştı. İlk haberler, bugün dünya çapında 94.000 çalışanı olan Microsoft’un % 17’si olan 15.000 kişiyi işte çıkaracağı şeklindeydi.

Ama Microsoft 1.400’ü hemen, önümüzdeki 1,5 yıl içinde toplam 5.000 kişiyi işten çıkaracağını açıkladı. Diğer yandan CEO Steve Ballmer finansal analistlere şirketin bir yandan eleman alabileceğini ve bu nedenle işten çıkarmanın 2000-3000 aralığında olacağını söyledi.

[1] Flight Simulator’u hazırlayan Aces Team’e ne olacağı konusunda burayı tıklayarak ulaşabileceğiniz açıklamaya göre; bölümün kapatılmasının nedeni, oyunun kalitesi, satış performansı ya da ekibin kendisi değil. Karar Microsoft’un stratejik öncelikleri nedeniyle alındı. Microsoft Flight Simulator X’in satışına devam edileceği ve Flight Sim topluluğununun da devam edeceğinin açıklandığı sayfada, uzun vadede Flight Simulator’un devam edeceği not ediyor. 25 yıllık tarihinden gurur duydukları oyun için, kullanıcıların sabırlı olmalarını istiyor.

[2] Senatör Grassley’in Microsoft Başkanı Ballmer’a Mektubu

Etiketler: İşletim Sistemi

Türk İnternet'ten buna benzer yazılar için bildirim almak ister misiniz?

ABONELİKTEN ÇIK
Stuart J. Johnston

Stuart J. Johnston

Lütfen yorum yapmak için giriş yapın.

GÜNLÜK BÜLTEN ABONELİĞİ

Aboneliğinizi onaylamak için gelen veya istenmeyen posta kutunuzu kontrol edin.

HAFTANIN ÖNE ÇIKANLARI

  • St. Petersburg Forumu, Rusya’nın Yeni Teknoloji Stratejisinin Sinyallerini Veriyor: Nadir Toprak Elementleri, Yapay Zeka, Yarı İletkenler ve Teknolojik Egemenlik
  • Türkiye Yapay Zeka Stratejisinde Yeni Dönem: Dijital Egemenlik Merkeze Yerleşti, Peki Bu Yeterli mi?
  • Teknoloji Girişimlerini İlgilendiren Yeni Düzenlemeler Yürürlükte
  • Washington Yapay Zekada Yavaşlatma Yerine Hızlanmayı Seçti: Yeni ABD Yapay Zeka Doktrini ve Riskleri
  • Dijital Dönüşüm ve Gazeteciliğin Küresel Krizi

HAFTANIN KELİMESİ

3GPP

3. Nesil Ortaklık Projesi (3GPP), dünya çapında çeşitli mobil (hücresel) ve telekomünikasyon standartlarını geliştiren ve sürdüren bir grup standart kuruluşudur.

3G ile birlikte kurulmuş ve telekom endüstrisinin Birleşmiş Milletleri diye tanımlanabilir. Sonraki nesiller için de standartları belirlemiştir.

Detayı için Wiki-Turk'e bakınız

İNTERNET HIZI

Türkiye'nin İnternet Hızlarını Dünya ile KarşılaştırmakKaynak : https://www.speedtest.net/global-index#mobile
Facebook Twitter LinkedIn

Bildirimler

Turk-internet.com masaüstü bildirimlerini almak için lütfen buraya tıklayın

Son Yorumlar

  • ICANN, Yeterince Temsil Edilmeyen Toplulukları Yeni gTLD Başvuru Destek Programı İle Güçlendiriyor için Tolga Kaprol
  • BTK, Yabancı e-SIM Firmalarını Engelledi için Bulent SEN
  • Sahibinden.com Domain’inin Güncellenmesi Unutulmuş için Tolga Kaprol
  • İngiliz Düzenleyici Ofcom, Bulut Servislerini ve Akıllı Cihaz Pazarını Soruşturuyor için Tolga Kaprol
  • Seçim Yaklaşırken, Kişisel Veriler Kötüye Nasıl Kullanılır? için [email protected]

Türk İnternet'ten ilginize çekecek yazılar için bildirim almak ister misiniz?

Abone Ol

© Copyrights 2000-2025 - Bu sitede yayınlanan haber/söyleşi/makale ve bilgilerin tüm hakkı turk-internet.com'a aittir.

Tekrar Hoşgeldiniz!

Aşağıdan hesabınıza giriş yapınız

Şifremi unuttum?

Şifrenizi geri alın

Lütfen şifrenizi resetlemek için kullanıcı adı veya email adresinizi girin.

Giriş yap
No Result
View All Result
  • Ana Sayfa
  • BİLİŞİM
  • e-TİCARET
  • INTERNET
  • TELEKOM
  • YENİ TEKNOLOJİLER
  • Hakkımızda
  • Kişisel Verilerin Korunması
    • Çerez Aydınlatma Metni
    • İlgili Kişi Başvuru Formu

© Copyrights 2000-2025 - Bu sitede yayınlanan haber/söyleşi/makale ve bilgilerin tüm hakkı turk-internet.com'a aittir.