Global Web Index’in raporuna göre, internet kullanan insanların %86’sı, interneti oyun için kullanıyor. Oyun oynayanların %76’sı akıllı telefon, %46’sı laptop, %38’i masaüstü bilgisayarları tercih ediyor.
Kadınlar ve evliler de oyuna geldi
Farklı demografik gruplara hitap eden oyun dünyası, karantina döneminde insanların alternatif sosyalleşme alanı olarak görülmeye başlandı. Araştırmada dikkat çeken bulgulardan biri, %32’lik oranla en fazla 55-64 yaş grubundaki insanların oyun oynamaya başlamış olması. 2018-2020 yıllarını kapsayan süreçte oyun oynamaya başlayanlar arasında kadınların oranı %14 artarken, evliler içinde oyun dünyasına yeni girenlerin oranı %11 büyüdü.
2023’te 200 milyar $’ı aşacak
Oyun sektörünün gelişimine sağladıkları katkılara değinen IFASTURK Eğitim, Ar-Ge ve Destek Kurucusu Mesut Şenel, şöyle konuştu;
“Oyun endüstrisinin, 2023’te 200 milyar $’lık hacme erişeceği bekleniyor. Oyun sektörü taşıdığı ihracat potansiyeliyle her ülkeden ve her yaştan insana hitap edebiliyor. Global oyun piyasasında ülkemizin daha fazla söz sahibi olması için girişimcilerimizi eğitim ve danışmanlık hizmetlerimizle geleceğe hazırlıyoruz.”