Apple Yönetimi, bugün Başkan (CEO) Steve Jobs’un görevinden ayrıldığını duyurdu. Bu göreve Operasyon Başkanlığını yöneten Tim Cook atandı. Steve Jobs yeni Yönetim Kurulu Başkanı olarak seçilirlen, Tim Cook’un da yönetim kuruluna alınacağı öğrenildi.
Yönetim Kurulu adına konuşan Genentech Başkanı Art Levinson “Steve’in olağanüstü bir vizyonu ve liderliği, Apple’ı dünyanın en yenilikçi ve değerli bir teknoloji şirketi olma konumuna taşıdı” dedi. “Steve Apple’ın başarısı için sayısız katkılar yaptı ve yaratıcı çalışanlarla, dünya standartlarında bir yönetici ekibi Apple’a çekti. Yönetim Kurulu Başkanı olarak yeni görevinde, Steve eşsiz anlayışı, yaratıcılık ve ilhamı ile Apple’a hizmet vermeye devam edecektir. ”
Levinson “Tim’e CEO olarak yönetimin tam bir güveni var. 13 yıl’lık çalışma hayatında olağanüstü bir performans ile her zaman doğru şeyleri yaptı” dedi.
Jobs istifasını bugün sunarken, arkasından gelecek kişi olarak da Tim Cook’u önerdi.
COO olarak, Cook, Apple’ın tedarik zinciri, satış faaliyetlerini, hizmet ve bütün pazarlara ve ülkelere destek uçtan-uca yönetimi de dahil olmak üzere, şirketin dünya çapındaki satış ve operasyonlarından sorumlu oldu. Ayrıca Apple’ın Macintosh bölümü başlı ve stratejik bayi ve tedarikçi ilişkilerinde sürekli gelişimi alanında önemli bir rol oynadı.
Steve Jobs, Apple’ın ve Bilgisayar sektörünün efsanevi girişimcisi olarak tanınıyor. Ancak bir süredir kanser ve hissedarlar, Jobs’a aniden bir şey olması durumunda, yönetimin kesintisiz sürmesi için tedbir alınması yol haritası çizilmesi konusunda ısrar ediyordu[1].
[1] Apple Hissedarları, Şirketin İş Planları Bilmek İstiyorlar



Kaynak : 