web analytics
Çarşamba, Haziran 24, 2026
No Result
View All Result
  • Giriş
Türk İnternet
  • Ana Sayfa
  • BİLİŞİM
  • e-TİCARET
  • INTERNET
  • TELEKOM
  • YENİ TEKNOLOJİLER
  • Hakkımızda
  • Kişisel Verilerin Korunması
    • Çerez Aydınlatma Metni
    • İlgili Kişi Başvuru Formu
No Result
View All Result
  • Ana Sayfa
  • BİLİŞİM
  • e-TİCARET
  • INTERNET
  • TELEKOM
  • YENİ TEKNOLOJİLER
  • Hakkımızda
  • Kişisel Verilerin Korunması
    • Çerez Aydınlatma Metni
    • İlgili Kişi Başvuru Formu
No Result
View All Result
Türk İnternet
No Result
View All Result
Ana Sayfa *İNSAN KAYNAKLARI

Türk Telekom’da Bugün 5000 Kadar Kişi Emekli Olmak Suretiyle İşten Ayrıldı

Türk Telekom’da, emekliliği dolmuş, lise ve altı okul mezunu elemanlar bugün işten ayrıldı. Devlet memurluğu döneminden gelen bir alışkanlıkla, Türk Telekom’da maaşlar her ayın 15’inde ödeniyor. Dolayısıyla, yukarıda bahsettiğimiz kapsamdaki 5000 kadar kişinin de son günü, bugün oldu.

Fusun S.Nebil-Fusun S.Nebil
14 Nisan 2008
-*İNSAN KAYNAKLARI, Operatörler
0
Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşLinkedin'de Paylaş

Nisan başında Türk Telekom İşten Çıkarmaları, Halka Arz ile mi İlgili? başlıklı haberimizde belirttiğimiz emeklilik yoluyla işten çıkartmalar gerçekleştirildi.

Türk Telekom’da, emekliliği dolmuş, lise ve altı okul mezunu elemanlar bugün işten ayrıldı. Devlet memurluğu döneminden gelen bir alışkanlıkla, Türk Telekom’da maaşlar her ayın 15’inde ödeniyor. Dolayısıyla, yukarıda bahsettiğimiz kapsamdaki 5000 kadar kişinin de son günü, bugün oldu.

Şimdi Türk Telekom içinde sorulan soru; “başka kimler gidecek?” ya da “daha kaç kişi gidecek?”

Lise üstü yani üniversitelerin 2 ve 4 yıllık mezunlarından, emekliliğini doldurmuş olan çalışanların durumu için “değerlendirilecek” yorumu yapılıyor. Detayda bakarsak, bu kişilerin arasında şirkete yararlı olan kalifiye elemanların kalması, diğerlerinin ayrılması planlandığı gibi bir düşünce mevcut.

Bu arada, 2006 başında şirkette 2 yıl kalmak üzere sözleşme imzalayan 500 kadar kişinin de henüz şirkette kalmakta olduğu görülüyor.

Önümüzdeki günlerde bir miktar elemanın daha çıkarılarak, Türk Telekom eleman sayısının 30.000 civarına düşürüleceği konuşuluyor.

Şirketin İçinde Saudi Telecom Hissedilmeye Başlandı

Türk Telekom’un % 15’inin halka arz çalışmalarının sürmesi yanısıra, dikkati çeken bir husus da, Oger Telecom’un % 35’ini satın alan Saudi Telecom firmasının, şirket içinde ağırlığının görülmeye başlandığı şeklinde. Saudi Telecom danışmanlarının, Türk Telekom yöneticileri ile bilgi alma toplantıları yapıldığı bildiriliyor.

En Çok Eleman Çalıştıran Devlet Şirketinden, Bugüne

Türk Telekom geçtiğimiz yıllarda, eleman sayısının yüksekliği ile bilinen bir şirketti. Özellikle 90 sonrası DYP iktidarı ile birlikte işe alımların siyasileşmeye başladığı yorumları çok sık duyduğumuz ifadeler arasında. Kamu elemanlarının tabi tutulduğu merkezi sınav öncesinde 1 gecede 1000 kişinin işe alındığı zamanlardan da söz ediliyor. Şöyle kısaca bir özetleyelim;

PTT yani Türk Telekom’un, posta telgraf ile birlikte olduğu yıllarda eleman sayısı 125.000’lerdeydi. Türk Telekom adı ile ayrı şirket haline geldiği son 10 kusur yılda eleman sayısı çeşitli değişimler gösterdi. Bir ara 75.000’lere tırmandı. Özelleştirmenin hemen öncesinde 2004-2005 yıllarında 64.000’ler telafuz ediliyordu. 15 kasım öncesi bu rakam 55.000’lere düştü.

Oger Telecom’un Türk Telekom özelleştirmesine girerken, yeterlilik için verdiği teklifte en yüksek puanı aldığı maddelerden birisinin 48.000 kişiyle “istihdam” şartı olduğu belirtiliyordu.

Türk Telekom’un 15 kasım 2005’de Oger Telecom’a geçmesinin hemen arkasından gelen yılbaşında, şirketin devlet memurluğunda kalmayı tercih etme hakkı olan 23.000 kadar kapsamdışı personelinde kararsızlık ve telaş görüldü.* Yıllardır devlet memurluğunun rahatlığına alışmış personel, özel sektör elemanı olmaktan endişe duyuyordu.

Sanırım, benim için olduğu kadar, hem Türk Telekom ve hem de hükümet için beklenmedik bir durum, bu elemanların devlete geri dönüşte gösterdikleri çok büyük temayül oldu. Nitekim hükümet bu nedenle acilen “devlete geçmek isteyenler, bu hakkını 5 yıl saklayabilirler” kanunu çıkardı.

Oger Telecom’da, Türk Telekom elemanlarını, devlette kalmaktan vazgeçirmek için, bazı teşvik edici haklar verdi. Özelleşmiş Türk Telekom’da kalmak isteyeceklere 2-5 yıl arası sözleşmeler yapma hakkı verildi. Bu kapsama giren elemanlara Tip-1 adı verildi ve daha farklı olanaklara sahip olacakları belirtildi.

Tip-2 adı verilen ve devlete dönmeyi düşünen ya da kararsız olan kişilere ise yukarıda belirttiğimiz gibi, hükümet tarafından süre tanındı. Bu kişilerin geçişlerini, brüt maaş aldıkları için vergi diliminin en düşük olduğu ocak-mart arası bir sürede yapmaları gerekiyordu. Geçiş yaptıkları yerde maaşları sabitlenecekti. Çünkü Türk Telekom personeli, diğer kamu şirketlerinin bir hayli üstünde maaş alıyorlardı. Sabitlenen maaşları, geçiş yaptıkları kurumun personelinin maaşı eşitlenene kadar öylece kalacaktı.

Türk Telekom’da, devlet memurluğuna geçiş hakkı olmayan, 6 ay kadar önce grev yapmaları ile gündeme gelen 26.000+ kadar kapsamiçi olarak adlandırılan personel, 500 kadarının sözleşme süresi bitmiş, toplam 3000 kadar Tip-1, 8000 civarı Tip-2 olmak üzere toplam 37.000 civarı eleman bulunuyordu. Bugün itibariyle, Türk Telekom çalışanlarının sayısı 5000 kadar azaldı.

* 2005 sonu, 2006 başındaki personel hareketlerini “Özelleşen Türk Telekom’da Personel Hareketleri Dosyası”ndan okuyabilirsiniz.

Türk İnternet'ten buna benzer yazılar için bildirim almak ister misiniz?

ABONELİKTEN ÇIK
Fusun S.Nebil

Fusun S.Nebil

Detaylı bilgi için aşağıdaki dünya işaretini tıklayınız.

Lütfen yorum yapmak için giriş yapın.

GÜNLÜK BÜLTEN ABONELİĞİ

Aboneliğinizi onaylamak için gelen veya istenmeyen posta kutunuzu kontrol edin.

HAFTANIN ÖNE ÇIKANLARI

  • St. Petersburg Forumu, Rusya’nın Yeni Teknoloji Stratejisinin Sinyallerini Veriyor: Nadir Toprak Elementleri, Yapay Zeka, Yarı İletkenler ve Teknolojik Egemenlik
  • Türkiye Yapay Zeka Stratejisinde Yeni Dönem: Dijital Egemenlik Merkeze Yerleşti, Peki Bu Yeterli mi?
  • Teknoloji Girişimlerini İlgilendiren Yeni Düzenlemeler Yürürlükte
  • Washington Yapay Zekada Yavaşlatma Yerine Hızlanmayı Seçti: Yeni ABD Yapay Zeka Doktrini ve Riskleri
  • Dijital Dönüşüm ve Gazeteciliğin Küresel Krizi

HAFTANIN KELİMESİ

3GPP

3. Nesil Ortaklık Projesi (3GPP), dünya çapında çeşitli mobil (hücresel) ve telekomünikasyon standartlarını geliştiren ve sürdüren bir grup standart kuruluşudur.

3G ile birlikte kurulmuş ve telekom endüstrisinin Birleşmiş Milletleri diye tanımlanabilir. Sonraki nesiller için de standartları belirlemiştir.

Detayı için Wiki-Turk'e bakınız

İNTERNET HIZI

Türkiye'nin İnternet Hızlarını Dünya ile KarşılaştırmakKaynak : https://www.speedtest.net/global-index#mobile
Facebook Twitter LinkedIn

Bildirimler

Turk-internet.com masaüstü bildirimlerini almak için lütfen buraya tıklayın

Son Yorumlar

  • ICANN, Yeterince Temsil Edilmeyen Toplulukları Yeni gTLD Başvuru Destek Programı İle Güçlendiriyor için Tolga Kaprol
  • BTK, Yabancı e-SIM Firmalarını Engelledi için Bulent SEN
  • Sahibinden.com Domain’inin Güncellenmesi Unutulmuş için Tolga Kaprol
  • İngiliz Düzenleyici Ofcom, Bulut Servislerini ve Akıllı Cihaz Pazarını Soruşturuyor için Tolga Kaprol
  • Seçim Yaklaşırken, Kişisel Veriler Kötüye Nasıl Kullanılır? için [email protected]

Türk İnternet'ten ilginize çekecek yazılar için bildirim almak ister misiniz?

Abone Ol

© Copyrights 2000-2025 - Bu sitede yayınlanan haber/söyleşi/makale ve bilgilerin tüm hakkı turk-internet.com'a aittir.

Tekrar Hoşgeldiniz!

Aşağıdan hesabınıza giriş yapınız

Şifremi unuttum?

Şifrenizi geri alın

Lütfen şifrenizi resetlemek için kullanıcı adı veya email adresinizi girin.

Giriş yap
No Result
View All Result
  • Ana Sayfa
  • BİLİŞİM
  • e-TİCARET
  • INTERNET
  • TELEKOM
  • YENİ TEKNOLOJİLER
  • Hakkımızda
  • Kişisel Verilerin Korunması
    • Çerez Aydınlatma Metni
    • İlgili Kişi Başvuru Formu

© Copyrights 2000-2025 - Bu sitede yayınlanan haber/söyleşi/makale ve bilgilerin tüm hakkı turk-internet.com'a aittir.